A stagnáló autópiac mellett valósággal száguld a motoros piac Magyarországon, habár az elmúlt évek lendületéből jelentősen visszavett a januárban bevezetett regisztrációs adó és a szeszélyes időjárás. A márkák sorrendje változatlan, ám a különbségek egyre jobban csökkennek.
![Forrás: [origo]](https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/0508/20050829gsxr10009.jpg?w=170&h=254)
A tavalyi év kiemelkedőnek számító, közel 60 százalékos növekedése idén már biztosan nem fog megismétlődni az új motorkerékpárok piacán, ám a kereskedők többségének így sem lehet oka a panaszra, hiszen legtöbbjük jelentős forgalomnövekedést regisztrálhatott. A piac növekedése azért is nagy szó, mert az év elejétől a motorokra is bevezették a regisztrációs adót, továbbá a szeszélyes tavasz és nyár sem tett jót az eladásoknak. Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy a növekedés motorját az ötven köbcentis robogók jelentik, ami kedvező ár/érték arányuknak és az egyre több piaci - főleg távol-keleti - szereplőnek köszönhető. A piacot a Suzuki vezetésével továbbra is a japán márkák uralják, ám a különbségek egyre kisebbek: az év első tíz hónapjában 2951 Suzuki márkájú motor fogyott, második a Yamaha 2709-cel, míg a harmadik helyen változatlanul a Honda áll 2581 darabbal.
Bajók Gábor, a Magyar Suzuki Rt. motoros részlegének vezetője kiemelte, hogy az előző évhez viszonyított lassulás ellenére is kiemelkedően teljesít a hazai motoros piac, amely növekedését tekintve nem csupán régiónkban, de Nyugat-Európában is egyedülállónak mondható. Érdekes jelenség, hogy a márka eddig legnagyobb darabszámban eladott motorja (október végéig 286 db) nem a bestsellernek számító, középkategóriás modellekből kerül ki (SV650, DL650, GS500), hanem egy csúcskategóriás sportmotor, az ezer köbcentis GSX-R volt. Bajók szerint a motoros piac jövőre tovább lassulhat, amelynek oka, hogy mind több szereplő jelent/jelenik meg az amúgy is egyre telítettebb környezetben.
A Yamaha 305 darabbal növelte eladásait az év első tíz hónapjában a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest, amit Hirtling Gábor, a Yamaha Motor Hungária Kereskedelmi Kft. motorkerékpár menedzsere úgy kommentált, hogy ennél valamivel többet vártak az idei évtől. A piac megtorpanásának okai között a szakember a regisztrációs adó bevezetését, a kedvezőtlenebb időjárást és az érdeklődők rosszabb hitelképességét említette. "Úgy gondolom, hogy a következő években még várható fejlődés, de talán nem olyan mértékű, mint 2000 és 2004 között. A márka legkeresettebb modelljei az FZ6-os, XVS 1100 A, a 125-ös kategóriákban az új YBR 125, az XT 125-ös, az XT 660 és az YQ 50 Aerox modellek voltak. Jövőre jó néhány 2006-os újdonsággal jelenünk meg a hazai piacon, így remélem, több kategóriában lehetünk sikeresebbek" - tette hozzá Hirtling.
A harmadik legnagyobb értékesítési számot produkáló Honda 238 darabbal növelte eladásait októberig bezárólag, ami 2581 eladott kétkerekűt jelent az első tíz hónapban. "Ennél messze többet vártunk" - mondta az [origo] megkeresésére Szloboda Tamás, a Honda Hungary Kft. motorkerékpár értékesítő vezetője, aki idén is 25-30 százalék körüli növekedésben bízott. Szloboda kiemelte, hogy várakozásokon felül alakultak az októberi és novemberi eladásaik, ám a jövő évet már nem látja ilyen rózsásan a szakember, hiszen "januártól jelentősen nő a regisztrációs adó, ami így is aránytalanul nagy teher a motorokra, az árakat és a használati értéket összehasonlítva". A márka bestsellere egyértelműen a 102 köbcentis Lead robogó volt (az első tíz hónapban 309 db), ami elsősorban az árcédulán szereplő alacsony összegnek köszönhető. Szintén telitalálatnak bizonyult a CBF sorozat: a 250 köbcentisből 201, az 500-asból 74, míg a 600-as változatból 188 darab fogyott október végéig.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.