Talmácsi Gábor a negyedik helyen végzett a 125 köbcentiméteres kategóriában a gyorsaságimotoros-világbajnokság 16. futamán, Isztambulban, míg Tóth Imre 24. lett. Talmácsi csapattársa, a finn Mika Kallio az utolsó körben kicsúszott.

Rendkívül izgalmasan alakult a vb-sorozat utolsó előtti fordulója, ugyanis az élen haladó hat versenyző - Talmácsi mellett, Kallio, Lüthi, Di Meglio, Pasini és Kojama - állandóan változtatták pozíciójukat, nem egyszer előfordult, hogy a hatodik helyezett egy körrel később már az élen haladt.
Talmácsi többször is vezetett, igyekezett segíteni az összetettbeli sikerért küzdő Kalliót, aki azonban nem tudott élni a lehetőséggel: a finn pilóta óriási balszerencsével az utolsó körben kicsúszott, pedig minden esélye megvolt arra, hogy elsőként haladjon át a célon.
Ezután - az éppen a boly hátsó részében motorozó - Talmácsinak már nem volt ideje, hogy jelentősen előrelépjen, csak annyi jött össze neki, hogy az összetettben éllovas - és Kallio kicsúszását követően már nem kockáztató - svájci Lüthit maga mögött tartotta. A futamot végül a francia Mike Di Meglio nyerte, akinek ez volt élete első futamgyőzelme. Másodiknak az olasz Mattia Pasinit intették le, míg a dobogó harmadik fokára a japán Kojama Tomojosi állhatott fel.
Talma a következőket mondta a verseny után:
"Nagyon nagy verseny volt. Az előző napokhoz képest jól ment a motorom, szerencsére sikerült a futómű beállítás is. A futam végére rendesen elfogyott az első gumim, ezért nem is kockáztattam a féktávokon. Értékes pontokat gyűjtöttem, ami megerősítette az összetettbeli 3.helyemet. Már csak egy futam van hátra, ami az egyik kedvenc pályám, és már alig várom."
A vb-cím matematikailag ugyan még nem dőlt el, ugyanis a 23 ponttal vezető Lüthit még elvileg befoghatja Kallio - ha megnyeri az utolsó futamot, és Lüthi nem tud pontszerző helyen befutni -, ám erre elég kevés az esély. Talmácsi továbbra is harmadik, Pasini és Simoncelli azonban csupán néhány ponttal áll mögötte.
Eredmények:
125 köbcentis kategória:
1. Mike Di Meglio (francia, Honda) 39:50.377
2. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 39:50.482
3. Kojama Tomojosi (japán, Honda) 39:50.533
4. Talmácsi Gábor (KTM) 39:50.648
5. Thomas Lüthi (svájci, Honda) 39:50.794
6. Marco Simoncelli (olasz, Aprilia) 39:56.129
...24. Tóth Imre (Aprilia) 40:03.207
A pontverseny állása:
1. Lüthi 235 pont
2. Kallio 212
3. Talmácsi 178
4. Pasini 167
5. Marco Simoncelli 166
6. Fabrizio Lai (olasz, Honda) 132
...27. TÓTH 7
A konstruktőrök pontversenyének állása:
1. KTM 307 pont
2. Honda 294
3. Aprilia 280
A következő és egyben zárófutamra november 6-án kerítenek sort Spanyolországban.
MTI/[origo]
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.