Bizonyára sok motoros dédelget magában versenyzői ambíciókat, ám legtöbbször ez csupán álom marad az anyagi lehetőségek híján. A MZ Klub és a MAMS veterán szakosztálya idén egy hétfordulós versenysorozatot indít, ahol bárki elindulhat, ráadásul a költségek sem egetverőek.
A magyarországi MZ Klub egy elég frissen alakult baráti társaság, annak ellenére, hogy a márka már nem annyira új keletű. A csatlakozó márkatársak között szép számmal voltak versenyző hajlammal rendelkezők is, így megalakult a klub versenyzői szakosztálya Iván Árpád többszörös magyar bajnok (utcai 250-350ccm 2001, 2002) MZ-s vezetésével.
Szerencsére a MAMS veterán szakosztálya a szárnyai alá vette az MZ-seket, és nagyon sokat segítettek abban, hogy 2005-ben egy hét fordulóból álló versenysorozat indulhat el, ahol szériaállapotú MZ-k kergetőzhetnek. A versenyeken veterán "C" típusú licenccel lehet elindulni, amely - MZ Klub versenyzői szakosztályos kedvezménnyel és a Blue Scorpions Motoros Clubon keresztül - éves biztosítással, mindennel együtt 9800 forint. Természetesen lesz napi licenc is, ami a futam helyén lesz kiváltható. A futamonkénti indulási költség nem haladja meg a 6000 forintot, de ez a díj az indulók létszámától függ, tehát minél többen vesznek részt egy versenyen, annál olcsóbb lesz. A versenyzők az éves költségeket 100 000 forint alá tervezik, kopóalkatrészekkel, benzinnel, olajjal, gumikkal, utazással együtt.
A versenysorozat nem kizárólag profi versenyzőknek indul, hanem minden versenyzőnek, legyen az kezdő vagy haladó. A verseny célja, hogy mindenki fel merjen merészkedni a versenypályákra és ott megtanuljon még jobban motorozni.
2005. évi MAMS versenynaptár tervezete:
2005. 04. 17. Örkény
2005. 06. 20. Galgamácsa
2005. 07. 01-03. Kemence
2005. július Tiszacsege
2005. augusztus Kunmadaras
2005. 09. 24-26. Örkény
2005. október Hungaroring
További információk a klub honlapjáról vagy e-mailen szerezhetőek be.
[origo]
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.