A versenyeken 250 ccm-es MZ ETZ és TS gyártmányú motorkerékpárok vehetnek részt, amelyek az alábbiakban rögzített paramétereknek kell, hogy megfeleljenek!
Váz:
Kereskedelmi forgalomba került csak széria MZ gyártmányú váz használható, amelyen semmilyen átalakítás nem engedélyezett! Azaz a váz merevítése és geometriai átalakítása tilos!
Lengővilla:
A lengővilla geometriai átalakítása és megmerevítése nem engedélyezett és kizárólag széria villák használhatóak, de a különböző típusú MZ-kben gyártmányazonos lengővillákra cserélhetőek! (Például egy ETZ lengővillát ki lehet cserélni TS lengővillára)
Kerekek, futómű:
Széria kerekek, illetve széria első és hátsó rugóstagok engedélyezettek kizárólag, de gyártmányazonos cseréjük lehetséges. (Például: 16"-os ETZ felni előre) 17-es kerék nem engedélyezett!
Fékrendszer:
Üzembiztonsági szempontból (az utángyártott alkatrészek minősége miatt), az első fékrendszer, kivéve a féktárcsa, cseréje megengedett! Maximum 4 dugattyús féknyereg használható! A hátsó fék csak széria lehet.
Motor:
A motor hengere és hengerfeje csak széria állapotú lehet, tehát a vezérlés megváltoztatása nem engedélyezett! A maximális furatátmérő 71.00 (4. túlméret).
Karburátor:
A kereskedelmi forgalomban kapható gyártmányazonos széria karburátorok használhatóak! Maximum 30-as átmérő! Légszűrőház használata kötelező! (A betét használata nem kötelező.)
Kipufogórendszer:
Kereskedelmi forgalomban kapható széria kipufogórendszer használható!
Gyújtásrendszer:
Bármilyen Gyári MZ gyújtás (elektronikus is) használható! A töltés nem kötelező.
Sárvédő:
Első és hátsó sárvédő biztonságtechnikai okok miatt kötelező!
A kiírásnak meg nem felelő motorok a versenyeken nem indulhatnak! A futamokon első három helyezést elért versenyzők kötelesek arra, hogy motorjuk hengerfejét a versenybizottság előtt leszereljék, és a versenybizottság ellenőrizze, hogy a motor megfelel-e a versenykiírásnak! Amennyiben ez nem következik be, úgy eredményét törölhetik a versenybizottság tagjai, és az új rangsor első három helyezett versenyzők motorjait bontják meg. Ez az automatikus óvás!
Ezen felül a versenyző óvási díj ellenében kérheti a versenybizottság tagjait, hogy egy általa megjelölt motort ellenőrizzenek.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.