[origo]: Mióta színészkedsz? Beleértve a kezdeteket is? (Challange)
Ónodi Eszter: A kezdeteket 12 éves korom óta számolom, amikor barátnőmmel előadtuk az Onedin család történetét :-) Én Elizabethet játszottam benne, és mindösszesen 20 percben foglaltuk össze a 70-80 részes sorozatot. Legközelebb a gimnáziumban játszottam egy színjátékban, utána pedig már 19 éves voltam, mikor újra kapcsolatba kerültem a színházzal.
[origo]: Hallottam, hogy nagyon jó volt a hangulat a Valami Amerika forgatásán. Szerinted mitől sikerült ilyen jól ez a film? (Don Quijote)
Ónodi Eszter: Mert jó volt a forgatókönyv, és nagyon tudta a rendező, hogy mit akar. Pontosan tisztában volt vele, hogy milyen közönségnek szól ez a film. És talán az is, hogy ezt a közönségfilmet nem a 60-as generáció készítette a fiataloknak, hanem maguk a film készítői is fiatalok voltak.
[origo]: Civilben milyen volt a kapcsolatod a Valami Ameriká-ban szereplőkkel? Főleg Szervét Tiborral, az amerikai szélhámossal, akibe "beleszerettél"? (wadszeder) Ónodi Eszter: Szervét Tibor színészkollegámat már rengetegszer láttam színpadon, de még soha nem dolgoztam vele együtt, úgyhogy nagyon örültem, hogy játszhatunk. Nagyon baráti volt a forgatás hangulata, egyáltalán nem úgy dolgoztunk, mint akik a tudatában vannak, hogy micsoda hatalmas siker lesz ebből.
[origo]: Mi az, ami kihoz a sodrodból egy forgatás vagy próba alatt? (gyoki) Ónodi Eszter: A tökölődés, a felkészületlenség, és ha hülyének néznek.
[origo]: Melyik film segített jobban a karrierednek? A Meseautó vagy a Valami Amerika? (gyoki) Ónodi Eszter: Nagyon nehéz kérdés. A Meseautóval kerültem a nagyobb nyilvánosság elé, de a karrieremre - már amennyiben a színházi karrieremet tekintem annak - egyik filmet sem érzem nagy hatással. Egy művészszínházban dolgozom, ahol nem veszik figyelembe a népszerűséget. A színházi karrieremet illetően pedig a többi film inkább hátrányt jelent, mert azt gondolják a színházi rendezők, nagyon gyorsan elhasználódik az arcom, ha sok filmben szerepelek.
[origo]: Forgatsz jelenleg filmet? Miben láthatunk legközelebb? (wadszeder) Ónodi Eszter: Két filmet forgatok, az egyik egy diplomafilm, Fazekas Csaba rendezi. A másik film egy olasz-magyar kooprodukció, András Ferenc rendezésében, amit Szicíliában forgatunk majd októberben.
[origo]: Arra nem gondoltál, hogy ne csak játssz a filmekben, hanem mondjuk rendezz is? (wadszeder) Ónodi Eszter: Minél többet forgatok, annál inkább tudatosul bennem, hogy a rendezés egy elképesztően nagy felkészültséget igénylő munka. Még nem gondolkodtam ezen, de tudom, hogy sokszor agyára megyek a rendezőknek azzal, hogy újabb és újabb ötletekkel bombázom őket. :-) Ők lehet, hogy örülnének, ha inkább rendeznék...
[origo]: Számodra melyik szakmai elismerésed a legértékesebb? Ha lehetőséged nyílna külföldön játszani, akkor kinn tudnál maradni végleg? (gyoki) Ónodi Eszter: A szakmai elismerést Az alkimista és a szűzhozta meg nekem. Külföldre, azt hiszem, nem tudnék kiköltözni, de szívesen kipróbálnám, hogy milyen kint dolgozni.
[origo]: Művészfilmben vagy közönségfilmben szeretnél inkább játszani? (wadszeder) Ónodi Eszter: Nem választanám szét a kettőt, igényes filmben szeretnék szerepelni, jó forgatókönyvvel, jó rendezővel, jó partnerekkel.
[origo]: Azt hallottam, hogy nem szeretsz levetkőzni a színpadon, illetve a filmekben. Miért? (wadszeder) Ónodi Eszter: Szégyenlősnek tartom magam, de nem prűdnek. Természetesen, ha a szerep eljátszása megkerülhetetlenné teszi, csak a vetkőzés miatt nem fogom visszamondani a szerepet... A vetkőzéssel kapcsolatban az a véleményem, hogy a színpadi és filmes erotika sokkal izgalmasabb tud lenni, ha a titokzatosságban nyilvánul meg, nem pedig a kitárulkozásban.
[origo]: A jövődet illetően milyen terveid vannak, amikről mi is tudhatunk? (Butter Cup) Ónodi Eszter: Már említettem, hogy most két filmben forgatok, utána elkezdek próbálni a színházban, egy általam totálisan ismeretlen darabban, King-Kong lányai-ban. Utána 3 éven belül szeretnék gyereket, de ha négy-öt, az sem baj.
|