A kereskedelmi célcsoport eredményei láttán a Cobra 11 rendőrei pezsgőzhetnének, ha lenne tudomásuk az AGB Nielsen nézettségi adatairól: az épp tévéző, fiatalabb magyarok 46 százaléka figyelte a német zsarukat. Ezzel az imponáló eredménnyel nem csak a dobogó legfelső fokát érték el, hanem azt is, hogy kipöckölték a TV2 Napló-ját a legnézettebb műsorok közül, legalábbis mi sehogy nem találtuk a Top 20-ban - holott vasárnap este tradicionálisan rengetegen ülnek a tévé előtt.
Kissé nyomasztó RTL-es fölény körvonalazódik a 18-49-es listán, mivel a kereskedelmi célcsoportban az első nyolc helyet megcsípte a csatorna. Hagyományosan jól megy-ment a Barátok közt, a Fókusz, a Vészhelyzet. A Szeszélyes évszakok utódja, az MTV-ről elvándorolt kabaré 43,3 százalékos közönségarányt ért el a fiatalabbaknál is. Miközben a teljes lakosságnál a Tények a népszerűbb, a fiatalabbaknál már az RTL Klub Híradó-ja nyert: tíz tévézőből négyen ezt a hírműsort választották vasárnap este. Győzike a 11. helyre ért be.
A sorozatok közül hiányzik a Született feleségek és A szökés, ami nem meglepő, hiszen a halottak napján felborult a műsorrend, és nem is kerültek adásba. A Lost még mindig bírja a célcsoport harmadának bizalmát, még akkor is, ha már látott képekből összevagdosott, felhozó résszel rukkolt elő a csatorna. Az Egy rém rendes család Budapesten című magyarított szitkom viszont egyértelmű nézettségi bukta, a 18 százalékos közönségarány elkeserítően alacsony - még a vasárnap délután fél kettőkor jelentkező Monk, a flúgos nyomozó is több nézőt hozott a TV2-nek.
Kalmár Csaba
|