ok.hu





Építészettől tárgykultúráig minden, ami szemnek ingere!



A rovat hírei


"Tarány Tomit megviselte, hogy kiejtett minket" - a Rocktenors az X-Faktorról

Két magyar hely vezeti a világ száz legjobb bárjának listáját

"Álmodtam is a Sírhant művek szereplőivel" - Marina Salas, A bárka szereplője

Ha nem a panel nyer: kísérleti lakótelep Óbudán

"Egyszer sem jutott eszembe a 25 millió" - Ádám, az Éden Hotel stratégája
Gyorskeresés









A tévé előtt önállóan dönt a gyerek
2006. szeptember 29., péntek, 14:54|Utolsó módosítás: 2006. szeptember 29., péntek, 15:11

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

A legtöbb gyermek egyedül dönti el, hogy mit néz a tévében - derül ki egy friss német felmérésből.


Forrás: EPA
Ajánlat
Részletes tévéműsor
Friss tévés hírek, képek
Nyerj mesés Discovery-ajándékcsomagot!
Stirlitz visszatér: nyerj Filmmúzeum-pólót!

A három és tizenhárom év közötti gyermekek körében végzett vizsgálat kimutatta, hogy több különböző felhasználói csoportot létezik. A legtöbben azok vannak, akiket szüleik alig vagy egyáltalán nem befolyásolnak a programválasztás során. A legnagyobb csoportot (34%) mindazonáltal azok alkotják, akik főműsoridőben felnőttekkel együtt nézik a tévét, és nem kezelik a távirányítót. Az ebbe a kategóriába tartozó gyerekek a korosztályuknak szóló programokat egyedül nézik, és viszonylag keveset tévéznek.

Az IP Deutschland és a Carat Expert médiakutató cég által Kölnben megjelentetett kutatási jelentés szerint a vizsgált gyermekek 29 százaléka a "mazsolázgató" csoportba sorolható. Ők csak meghatározott műsorokat néznek, maguk kezelik a távirányítót, és a csatornák széles köréből választják kedvenc műsoraikat. A "mazsolázgatók" kicsivel kevesebbet néznek tévét az átlagnál, ami 2005-ben napi kilencven perc volt.

A vizsgálati alanyok 13 százalékát a "hedonista gyerekek" elnevezésű csoportba sorolták a kutatók. A "hedonisták" igen gyakran ülnek a képernyő előtt, elsősorban rajzfilmeket néznek, és a szülőknek szinte semmi befolyásuk nincs a programválasztásukra. A "kis felnőttek" az alapsokaság 11 százalékát teszik ki. Ezek a gyerekek túlnyomórészt főműsoridőben telepednek a képernyő elé, felnőtteknek szóló műsorokat néznek, és teljes körű programválasztási szabadságot élveznek.

Az IP Deutschland - a német RTL, a Super RTL, a Vox és az N-Tv csatornák reklámidejét értékesítő vállalat - a kutatással azt próbálta felderíteni, hogyan lehetne a gyermekkorú fogyasztói csoportot jobban elérni a reklámokkal.  A vizsgálat során a Gesellschaft für Konsumforschung (GfK) piackutató tavaly novemberben, Nürnbergben végzett kutatásának adatait dolgozták fel. A vizsgálatban 12 csatorna 200 adását vizsgálták, s ehhez az egyes programokat a csatorna nézettsége alapján válogatták be a mintába.

(MTI)



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább



Fórum

TV-csatorna/műhold TOP-lista..
Miért fontos a hírolvasók/bemondók személye?
Csillagkapu-Stargate
BEUGRÓ.
Fáj? Cserélő topik


TIPP


jegyfoglalás


popsztárok


képeslapküldés


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!