ok.hu





Építészettől tárgykultúráig minden, ami szemnek ingere!



A rovat hírei


"Tarány Tomit megviselte, hogy kiejtett minket" - a Rocktenors az X-Faktorról

Két magyar hely vezeti a világ száz legjobb bárjának listáját

"Álmodtam is a Sírhant művek szereplőivel" - Marina Salas, A bárka szereplője

Ha nem a panel nyer: kísérleti lakótelep Óbudán

"Egyszer sem jutott eszembe a 25 millió" - Ádám, az Éden Hotel stratégája
Gyorskeresés









Nem szorítja ki a tévét az internet
2006. szeptember 25., hétfő, 10:14

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

A Nielsen Media legújabb kutatása szerint az internet és más, digitális adathordozók térnyerése ellenére is egyre többet nézik a tévét az emberek.


Forrás: [origo]
Akárcsak régen
Ajánlat
Részletes tévéműsor
Friss tévés hírek, képek
Ajánlat
A Nielsen Media honlapja
A kutatás részletes eredményei

Amerikai felmérésről lévén szó, csakis a tengerentúli adatokról beszélhetünk, de az eredmény éppen azért lehet érdekes, mert az ember elsőre az Egyesült Államokban feltételezné pontosan az ellenkezőjét. Az internet, a videójátékok, a mobiltelefonok, a DVD-k (és még sorolhatnánk) olyan mértékben árasztják el a nyugati világot, hogy nem hinnénk, ezek mellett egyre több időt szentelnek tévézésre az emberek.

A kutatási eredmények azonban mást mutatnak: egy amerikai háztartás tagjai összesen, átlag nyolc óra tizennégy percet töltöttek naponta a tévé előtt, az elmúlt szezonban - ez három perccel több, mint a 2004/2005-ös évadban mért mennyiség. Ugyancsak három perccel növekedett az egy fő által tévézésre fordított idő (jelenleg négy óra harmincöt percnél tartunk). Ez elsőre nem tűnik olyan hatalmas mértékű növekedésnek, de gondoljunk bele, hogy gyakorlatilag egy egész nemzet átlagáról van szó.

A legnagyobb mértékű emelkedést éppen a tinédzserek körében figyelték meg, akikre pedig fokozott hatással lehetnek az új szórakoztató eszközök. Közülük is a 12-17 éves lányok néznek jóval többet tévét, ebben a csoportban hatszázalékos növekedéssel találkozhatunk a korábbi évadhoz képest. A fiatalabb gyerekek (2-től 11 éves korig) esetében ugyanez a mutató négy százalék.

A kutatás összefoglalásaként a Nielsen egyik vezetője, Patricia McDonough ezt állapította meg: "Ezek az eredmények azt mutatják, hogy még mindig a televízió a legnépszerűbb szórakoztatási forma. Az új fejlesztések, beleértve az internetes tévéket és videókat, úgy tűnik, nincsenek túl nagy hatással a hagyományos televíziózásra."

[origo]



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább



Fórum

TV-csatorna/műhold TOP-lista..
Miért fontos a hírolvasók/bemondók személye?
Csillagkapu-Stargate
BEUGRÓ.
Fáj? Cserélő topik


TIPP


jegyfoglalás


popsztárok


képeslapküldés


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!