ok.hu





Építészettől tárgykultúráig minden, ami szemnek ingere!



A rovat hírei


"Tarány Tomit megviselte, hogy kiejtett minket" - a Rocktenors az X-Faktorról

Két magyar hely vezeti a világ száz legjobb bárjának listáját

"Álmodtam is a Sírhant művek szereplőivel" - Marina Salas, A bárka szereplője

Ha nem a panel nyer: kísérleti lakótelep Óbudán

"Egyszer sem jutott eszembe a 25 millió" - Ádám, az Éden Hotel stratégája
Gyorskeresés









Stohl megküzd Csiszárral
2006. szeptember 8., péntek, 10:33|Utolsó módosítás: 2006. szeptember 8., péntek, 11:04

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Kinek ez tetszik, kinek az. Egyetlen objektív, mindenki (a tévétársaságok, a milliárdokat elköltő hirdetők) által elfogadott mérce az AGB Nielsen mérése, mi ezt vizsgáltuk a reggeli tévéműsorok összehasonlításakor. Az RTL Klub új Reggeli-jét még szokják a nézők, a Mokka vezet a fiataloknál, a Nap-kelte pedig a teljes lakosságnál nyerő.


TV2
Jakupcsek Gabriella
Ajánlat
Részletes tévéműsor
Friss tévés hírek, képek
Ajánlat
A Reggeli új arca: Bakos Móni
Új arcok érkezhetnek az RTL Reggelijébe
Személycserék az RTL Klub Reggelijében
Napi csaták: Nap-kelte, Mokka, Reggeli
Jó reggelt kívánnak
Hárman elhagyták az RTL Klub Reggelijét
Vekker, kávé, tévé - reggeli tévézési szokások

Ezúttal nem elmélkedünk azon, hogy melyik képi világa az izgalmasabb, melyik reggeli adás, mely félórájánál alszik vissza menthetetlenül a pizsamája gombját egyre lassabban csavargató, majd végül a párnára visszahanyatló néző, nem vetjük össze, hová, hány, és mennyire fontos, aktuális vendéget hívtak. Most csak a számokat nézzük, az adatokat, amelyeket a tévék is elfogadnak, hiszen más nézettségmérés televíziókra nem létezik idehaza sem.

Az RTL Klub esténként, főműsoridőben rendre nyeri a nézettségi versenyt a 18-49-es célcsoportban, a teljes lakosságnál, így vélhetően kissé bosszanthatja, hogy a reggeli időszakban nem vezet. Az újabb változások után, augusztus 21. óta kissé megváltozott Reggeli-vel köszönti nézőit a csatorna, ám a nézettség egyelőre nem nőtt. A vizsgált peridusban (augusztus 21. és szeptember 4. között) a legnagyobb érdeklődést kiváltó műsor az első volt, 176 ezer nézővel, amúgy átlagosan 139 ezren nézik. A 18-49 éves kor közti nézőknél is csak harmadik a műsor, a fiatalabbak közül átlagosan 46 ezren nézik, ez 17,9 százalékos közönségarányt jelent. Az RTL-nél úgy látják, hogy a Reggeli korábban kivívott egy komoly rangot, elismerést, és az utóbbi hónapokban kissé megkopott a fénye, ezért kellett mindenképp lépni. "Nem mondom, hogy a nézettség másodlagos, de most a legfontosabb, hogy visszanyerjük a régi színvonalat. Idővel persze fontos, hányan követik a - reményeink szerint - könnyű, néha mégis mély, informatív és szórakoztató műsort" - válaszolta kérdésünkre Gregorich András főszerkesztő az új koncepció bevezetésekor.

A Nap-kelte főképp az idősebbeknél népszerű, de ennek (is) köszönthetően vezet a teljes lakosságnál. A vizsgált periódusban a legnézettebb adása szintén az augusztus 21-i volt, ezt 321 ezren nézték. Az időszak alatt átlagosan 282 ezer nézőt vonzott, ez duplája a Reggeli-nek. Az MTV reggeli műsora 35,2 százalékos közönségaránnyal fut, azaz teljes lakosságnál impozáns előnnyel vezet. A kereskedelmi célcsoportnál már valamivel gyengébbek az eredmények, de még itt is második, 20,9 százalékos közönségaránnyal.

A Mokka stábja egyelőre örülhet, a Jakpucsek-Csiszár párost láthatóan elfogadták a nézők: ennek megfelelően a műsor vezet a kereskedelmi célcsoportban, 28,4 százalékos közönségaránnyal. A vizsgált időszak legnézettebb Mokká-ja augusztus 23-án volt, 255 ezer nézőt vonzott (a teljes lakosságból), amúgy átlagosan 231 ezer magyar figyeli reggel.

A műsorok összehasonlításánál fontos tényező, hogy a Mokka hét előtt öt perccel kezdődik és kilenckor ér véget, így lényegesen rövidebb, mint a reggel hattól tízig tartó Reggeli - azaz utóbbinak hossza miatt is nehezebb hozni a jó számokat. A Nap-kelténél lehet a legtöbb álmos, csipás tekintetű, gyűrött operatőr, mert ott már 5 óra 49-kor elkezdődik az adás. Mindegyik reggeli műsorra jellemző az alacsony nézettség. Viszonylag ritka az olyan tévéző, aki leül és négy órán át meg sem moccan, csak az képernyőt bámulja - a legtöbben futtában belepillantanak, tíz percre, fél órára, két pirítós között.

Az AMR% egy műsor vagy csatorna közönségének, egy átlagos percre jutó százalékos aránya a vizsgált csoporton belül, az összes csoporttagot figyelembe veszi, azokat is, akik az adott időben nem néznek tévét. Az AMR% így alacsonyabb, mint a SHR%, mert utóbbi csak a vizsgált csoport éppen tévéző tagjait méri fel. Ezekből az adatból is látható, hogy alacsony a reggeli műsorok nézettsége, hiszen a teljes lakosságnál 3 százaléka van a Nap-kelté-nek, 2,5 a Mokká-nak és 1,5 a Reggeli-nek, miközben a fiatalabbaknál, a nyilvánvalóan munkába siető 18 és 49 évesek közt még haloványabbak az adatok: itt csak a TV2 reggeli műsora közelíti meg a két százalékot.

Kalmár Csaba

[origo]



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább



Fórum

TV-csatorna/műhold TOP-lista..
Miért fontos a hírolvasók/bemondók személye?
Csillagkapu-Stargate
BEUGRÓ.
Fáj? Cserélő topik


TIPP


jegyfoglalás


popsztárok


képeslapküldés


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!