ok.hu





Építészettől tárgykultúráig minden, ami szemnek ingere!



A rovat hírei


"Tarány Tomit megviselte, hogy kiejtett minket" - a Rocktenors az X-Faktorról

Két magyar hely vezeti a világ száz legjobb bárjának listáját

"Álmodtam is a Sírhant művek szereplőivel" - Marina Salas, A bárka szereplője

Ha nem a panel nyer: kísérleti lakótelep Óbudán

"Egyszer sem jutott eszembe a 25 millió" - Ádám, az Éden Hotel stratégája
Gyorskeresés









Tavaszi Top 10: a legnézettebb tévéműsorok
2006. május 30., kedd, 16:38|Utolsó módosítás: 2006. május 30., kedd, 17:05

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Heti tévés, nézettséges cikkünk ezúttal rendhagyó lesz, mivel nemcsak a múlt hétre pillantunk rá, hanem egyben megvizsgáljuk, 2006-ban mely műsorokra hangolódott rá leginkább a magyar, mely programok elől nem lehetett elmozdítani a tévézőt. A két napja befejeződött RTL-es táncos show mindenesetre jobb nézettséget hozott, mint például tavaly az egymást ütlegelő hírességeket bemutató Sztárboxon Niki Belucci és Fresh Andi bunyója - utóbbin 2,3 millióan röhögtek.


A tavaszi tévés idény végén érdemes rápillantani a félév tíz legnézettebb műsorára, mielőtt beköszönt a nagy nyári uborkaszezon, és a tévések üdülni mennek (az MTV-nél például már jövő hétfőn kezdődik a nyári műsorrend). A Szombat esti láz döntője, annak ellenére, hogy vasárnap futott, első lett a nézettségi listán: 2 millió 604 ezer néző figyelte az AGB Nielsen adatai szerint, így jelentős a fölénye a 2,47 milliós nézettséget produkáló Legyen ön is milliomos!-sal szemben. A két RTL-es sikerműsor mellé felfér még a dobogóra az Áll az alku is, a TV2 tavaszi meglepetése, 2,3 millió nézővel: talán még Gundel Takács Gábor sem hitte, hogy az ősszel közepesen teljesítő, napivá lett játékos vetélkedő ilyen népszerű lesz. A tavalyi favorit, a nép nagy kedvence, Győzike még megcsípte a negyedik helyet, 2,2 millió nézővel, az de az ötödik helyre sem egy társadalompolitikai kérdéseket feszengető, okos szociológusok fejtegetését bemutató, beszélgetős stúdióműsor került: az Irigy Hónaljmirigy egyik show-ja 2,14 millió nézővel követi Gáspár Győzőt. A Top 10, tíz percnél hosszabb műsorokat figyelembe véve:

Műsor Csatorna Ezer néző
1. Szombat esti láz RTL Klub 2604
2. Legyen ön is milliomos! RTL Klub 2470
3. Áll az alku TV2 2306
4. Győzike RTL Klub 2201
5. Irigy Hónaljmirigy TV2 2141
6. Dr. Dolittle RTL Klub 2117
7. Nem a te napod TV2 2115
8. Krokodil Dundee 2. TV2 2095
9. Esti Showder RTL Klub 2084
10. Tények TV2 2073


Az év 21. hetét (május 22-28.) szintén a Szombat esti láz döntője uralta. Másodiknak Győzike érkezett, 1,96 millió nézővel, az épp tévézők közel 42 százaléka nézte őt - a táncosokat viszont több mint fele. A TV2 zászlóshajója, az Áll az alku itt is harmadik, akárcsak a tavaszi bontásban. Negyedik a Barátok közt, ötödiknek pedig felkapaszkodott a Csonttörő zakójával és Rúzsa Magdi ünneplésével foglalkozó Napló. A tízből hat műsor az RTL-en futott, négy a TV2 kínálatában került a nézők elé. Az m1 legnézettebb műsora múlt héten a Szenes-turné volt, a 20. pozícióban tanyázik, 1,24 millió nézővel.

Forrás: RTLKLUB

A kereskedelmi tévéket a 18-49-es korcsoport érdekli inkább, a Czene-Bánhidi páros sikerét hozó táncos show persze ebben a kategóriában is győzött, imponáló, 47,4 százalékos közönségaránnyal. A Vészhelyzet nézettsége volt még kiemelkedő, a TV2 pedig a dobogóra épphogy felfért Irigy Hónaljmirigy show iránti érdeklődésnek örülhetett leginkább. A továbbiakban a szokásos műsorokat találjuk (Győzike, Cobra 11, Gálvölgyi-show). A kereskedelmi célcsoportban a legnézettebb hírműsort az RTL Klub szállította, vasárnap este, ugyanakkor a teljes lakosságnál már a Tények nyert, szintén a hét utolsó napján. Mint sokan emlékeznek, a gyereknap kivételesen pocsék időt, esőt hozott, így nem meglepő, hogy sokan a képernyő előtt gubbasztottak, végtelen szomorúságban.

Múlt héten nőtt a különbség a két nagy kereskedelmi tévé közt, az RTL-t 29,6 százalék preferálta átlagosan, a TV2 adását a nézők 25,5 százaléka választotta általában. A teljes lakosságnál az m1 14,1 százalékot ért el, száz tévézőből általában négyen pedig a Viasat csábításának engedtek. A kereskedelmi célcsoportban az RTL kereken 32 százalékot jegyezhetett fel, ami öt és fél százalékkal jobb, mint a TV2 eredménye. Noha az MTV nem ebben a kategóriában méri magát, megjegyezzük, hogy a fiatalabbaknál 9,5 százalékon áll, míg a Viasat 4,7 százalékot jegyzett.

Kalmár Csaba

[origo]



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább



Fórum

TV-csatorna/műhold TOP-lista..
Miért fontos a hírolvasók/bemondók személye?
Csillagkapu-Stargate
BEUGRÓ.
Fáj? Cserélő topik


TIPP


jegyfoglalás


popsztárok


képeslapküldés


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!