Érdekes jelenség, hogy míg a kinti sikert újabb és újabb szereplők sikeres vagy kevésbé sikeres tévés kitárulkozása követte, addig itthon a sikert csak szárnyaszegett próbálkozások kísérik, hiszen Dopeman vivás realityje közel sem kavarta fel (elsődlegesen a tévé kábeljellegéből adódóan) az állóvizet, bár az RTL Klub Zalatnay Cini börtönéletének pár epizódját elénk tárta, szerényebb sikerrel. Mostanában indult útjára egy újabb realitybe hajló dokumentum vagy dokumentumba hajló reality, a Cadillac Drive, amely az RTL Klubon megy, éppen a Győzike után, amely Fábry Sándor, valamint Wahorn András amerikai-ázsiai utazgatásairól szól.
A hazai hozzáállás, miszerint már ez az egy dokumentarista reality is sok, valamint a különböző (általában internetes) fórumokon olvasható utálkozás szegte talán kedvét a producereknek, holott a nézettségből is leszűrhető, hogy a Győzikét, mint műsort, ha nem szeretik is páran, de szeretik utálni és ugyanúgy nézik, mint azok, akiket valóban lenyűgöz az énekes csetlése-botlása. Egy dologgal kell csak leszámolnia a magyar nézőknek - azzal, hogy a szereplőket tévesen egy tévésorozatbeli alakításuk (mert igen, itt mondhatjuk, hogy színészkedésről van szó) ítéljenek meg. Érdekes módon a legutóbbi, múlt hétfőn vetített résznek épp az volt az alapkoncepciója, hogy "Győzike elhatározza, hogy színész lesz..." - vagy mondjuk úgy, hogy elhatároztatták vele, hiszen folyamatosan új és új ötletekkel kell előállni, ezért is döntenek olykor a producerek úgy, hogy el kell utazni Amerikába és ott kalandokba keveredni, vagy éppen vetetnek a főhőssel egy kiskutyát, és azzal kell szórakozni.
Lemezt és új műsort szül a siker
Az ilyen dokumentumszerű realityk hozadéka, hogy a szereplők hatalmas népszerűségre tesznek szert egy bizonyos körben - nem véletlen, hogy például Ozzy Osbourne új szólólemezzel jelentkezett és visszaröpült a slágerlisták élére, lányának Kellynek is elég hamar beindult énekesi karrierje (sőt, egy tinisorozatban is szerepelt egy ideig), az anyuka Sharon pedig egy, a Megasztár-hoz hasonló zenés tehetségkutató (The X Factor) zsűrijébe került be, hogy újabb milliókat hozzon a házi kasszába. Mivel szinte minden külföldi eseményre lehet idővel hazai párhuzamot is találni, ezért egy cseppet sem lepett meg minket, hogy Győzike roppant hamar minden bulvárlap címoldalán ott találta magát - hiszen kivel, ha nem vele lehet eladni egy színes-szagos újságot?
Mondhatjuk azt is, hogy a családi szappanopera a tévé képernyőjéről kilépve, hasonlóan mesterségesnek ható hírekkel folytatódott az újságok hasábjain, és ide tartoznak a végül mesterségesen kreált (Győző akarja - Győző nem akarja a showt) szalagcímek, melyek nagyszerű reklámmal szolgáltak a műsornak, a legutóbbi heti nézettségi adatokat elnézve, nem is eredménytelenül. Hasonlóképpen várható volt, hogy Bea asszony (hiába, működik a média brandteremtő hatása) levetkőzött valamennyire egy népszerű férfimagazinnak, és valószínűleg az sincs messze már, hogy Evelin egészséges joghurtot reklámozzon vagy Virág valamilyen gyermekjátékot népszerűsítsen.
Szekeres Viktor
[origo]
|