Egyre több tematikus csatorna fogható az országban: akad olyan, amely csak utazással kapcsolatos riportokat, dokumentumfilmeket ad le, egy másik csak az állatok életét mutatja be, egy harmadik kizárólag sportot sugároz. Természetese,n idővel megjelentek a kifejezetten nőknek szánt tévécsatornák is, egyértelműen ebbe a csoportba került a Romantica, az Írisz és a Club, de az inkább családi csatornának tartott Hallmark és a gasztronómiára fókuszáló Paprika tévé is ott toporog a határon.
A Romanticán - a csatorna magyarázata szerint - nem szappanoperák, hanem sorozatok, teleregények láthatók.A szappanopera egy olyan, valamikor elkezdődő és évekig húzódó sorozat, mint a Szomszédok, a Jóban Rosszban és társaik. Ezekkel szemben a teleregénynek eleje és vége van, és egy történeti szálon, (igaz, mellékszálakkal kiegészítve) fut - ezt tartják fontosnak a csatornánál, noha ennek ellenére a népnyelvben szappanopera marad az, ahol a csibészesen sármos José Antonio egy szegény, de szemrevaló cselédlánnyal kavar, noha dúsgazdag szülei egy gonosz ültetvényes kegyetlen, gonosz lányát szánják neki.
A csatorna 1,2 millió háztartásban fogható, kábelen és műholdon. Minden nagyobb kábelszolgáltatónál megtalálható valamely programcsomagban, az illetékesektől kapott információk szerint az érdeklődés egyre nagyobb iránta. Reklámidejét a Go Média értékesíti. Nézettsége 30 százalékkal növekedett egy év alatt a 18 éven felüli nézőket figyelembe véve, napi átlagban 238 ezren kapcsolnak oda, legalább egy rövid időre.
A csatornán nemcsak dél-amerikai produkciók, hanem ausztrál, kanadai és olasz gyártású műsorok is vannak, és különböző korcsoportok számára készült sorozatokat vetítenek, így a klasszikus sorozatokkal az idősebbeket célozzák. Megfigyelhető, hogy az adott sorozatokban és filmekben hogyan változik a nőkép. Kezdetben a nők mint védtelen, gyámolításra szorulók jelentek meg, akik számára a felemelkedés a szerelem volt. Ma már a szingliség témája is megjelent a sorozatokban (például Egyedül, szabadon), de általánosságban is elmondható, hogy a főszereplő nők a sorsukat a maguk kezébe vevő, karriert építő, önálló, független nők, akiknek a párkapcsolat ugyan fontos, de nem az egyetlen és fő dolog az életükben.

|
 |
Claudia régebben a TV2-n volt pikáns, pimasz és provokatív - manapság az Íriszen ismétlik

|
 |
Az Írisz tévé este hatkor kezd, mostanság egy mexikói sorozattal, de műsorában (a Beverly Hills 90210 és az argentin Yago mellett) megtalálható sok olyan műsor, mely egykoron a TV2-n futott, így lehet nosztalgiázni a régi Claudia show-ra, a Tea című szitkomra, korábbi Banánhéj-ra, Jakupcsek Gabriella Férfisztriptíz-ére vagy a Dalnokok Ligá-jára. Néha szerelmes-romantikus vígjátékok is becsúsznak (Szerelmes Shakespeare), de alapvetően itt is jóképű, latin fickók törik össze, sokat szenvedett háziasszonyok szívét. Tavaly őszi adatok szerint a csatorna áltagos nézettsége fele-harmada volt a körülbelül 1,2 százalékos share-t produkáló Hallmarkénak, de ez nem releváns adat, sok háztartásban nem is fogható, ráadásul célcsoportjában jobban teljesít.
A Club tévé férfiembernek nem okoz sok boldog pillanatot: ez az a csatorna, ahol hihetetlenül sokat beszélnek a szexről, erotikáról - de csak beszélnek róla, így a vizuális öröm rendre elmarad. A Club úgy definiálja önmagát, mint "mai modern nőknek szóló, érdekes szórakoztatást nyújtó életmód csatorna". Változatos műsorkínálatában a filmektől kezdve, a beszélgetős műsorokon és dokumentumfilmeken át, a lakberendezési és hobbi témákat tárgyaló programokon keresztül minden fellelhető, ami izgalmas és informatív".

|
 |
Júdás asszonya - sorozat a Romaticán

|
 |
A Club a 18 és 44 év közötti nőket célozza műsoraival, jelenleg 20 országban, öt nyelven fogható. Műsorai hat különböző tematika köré épülnek: Stílus (szépség és divat), egészség (jóga, étkezés), otthon (lakberendezés, kertészkedés), utazás, konyhaművészet, emberi kapcsolatok. A csatorna közel 1,2 millió háztartásban fogható, (kábelen megosztva az Írisz televízióval, műholdon önállóan). A nézők között 64 százalékban nők vannak, reklámidejét a TV2 Sales House értékesíti. Nézettsége egy év alatt 20 százalékkal növekedett a 18 éves kornál idősebb nézőket figyelembe véve. Áprilistól új műsorok indulnak, mint a sokat ígérő, vad és rettenetesen kínos ünnepségeket bemutató Borzasztó esküvők, vagy az Elmehetsz!, ebben vakrandira mennek a szereplők, illetve a cikkíró által soha nem hallott, de nyilván népszerű rapidrandi intézménye is megjelenik.
A három, kifejezetten nőknek szánt tévécsatorna mellett a Hallmark családi filmjei, romantikus alkotásai, drámái is népszerűek a nők körében, míg a Paprika tévé gasztronómiai műsorai is igen kedveltek a háziasszonyok, kismamák és nagymamák köreiben. De lássuk végre az új Isaurát, hiszen a Rabszolgasors-remake apropóján íródott a cikk.
|