ok.hu





Építészettől tárgykultúráig minden, ami szemnek ingere!



A rovat hírei


"Tarány Tomit megviselte, hogy kiejtett minket" - a Rocktenors az X-Faktorról

Két magyar hely vezeti a világ száz legjobb bárjának listáját

"Álmodtam is a Sírhant művek szereplőivel" - Marina Salas, A bárka szereplője

Ha nem a panel nyer: kísérleti lakótelep Óbudán

"Egyszer sem jutott eszembe a 25 millió" - Ádám, az Éden Hotel stratégája
Gyorskeresés









Hatott a gyűrű átka
2005. március 31., csütörtök, 14:17|Utolsó módosítás: 2005. március 31., csütörtök, 15:06

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb


Magyarázatok << 5/5. oldal

AMR: nézettség; egy műsor közönségének egy átlagos percre jutó száma.

 

AMR%: egy műsor vagy csatorna közönségének egy átlagos percre jutó százalékos aránya a vizsgált csoporton belül; ilyen szám a fenti adatsorban nem szerepel. Ez az adat az összes csoporttagot figyelembe veszi, azokat is, akik az adott időben nem néznek tévét. Az AMR% így alacsonyabb, mint a SHR%, mert utóbbi csak a vizsgált csoport éppen tévéző tagjait méri fel.

 

SHR: share, magyarul közönségarány vagy részesedés; ez a százalékszám azt mutatja, hogy az éppen tévénézők hány százaléka nézte az adott műsort.

 

A közönségmérés: a vizsgálatot végző AGB Hungary 840, reprezentatív mintavétellel kiválasztott háztartásba vezette be a nézőmérő rendszert. A vizsgálat így körülbelül 2200, televízióval rendelkező háztartásban lakó, 4 éven felüli személy nézettségi adatainak feldolgozását teszi lehetővé.

 

A nézőmérő rendszer több berendezésből áll. A tévékbe külön beszerelt detektoregység érzékeli a készülék ki- és bekapcsolását (az éppen nézett frekvenciát), a tévénézés időtartamát, valamint az éppen televíziót néző személyt is beazonosítja . A detektort összekötik a tévé tetején elhelyezett kijelzővel, amelyen a családtagok saját nyomógombjaikkal beállíthatják, hogy melyikük nézi éppen a televíziót. Az AGB Hungary minden éjjel telefonvonalon hívja le a nézettségi adatokat a családoknál elhelyezett adattároló egységekből.

 

Főműsoridő: A fenti adatsorokban a 19-23 óra közötti műsorsávot jelenti.

 

AGB Hungary: Az AGB-csoport tulajdonában lévő leányvállalat 1994-ben építette ki Magyarországon műszeres közönségmérő rendszerét. (A televíziózás gyors terjedésének idejétől, a 60-as évektől kezdve a nézettséget úgynevezett naplós módszerrel mérték: a vizsgálatban részt vevők egy füzetben vezették, hogy mikor néztek tévét vagy hallgattak rádiót.)

 

Magyarországon jelenleg csak az AGB Hungary méri rendszeresen a televíziók nézettségét. Más országokban szintén általában egy cég uralja a piacot, amit a vállalkozás költségei mellett a hiteles adatok követelménye is magyaráz. Ha párhuzamosan több cég mérné a nézettséget egy piacon, nehezebben lehetne mindenki által elfogadott eredményre jutni. A cél az, hogy a televíziós társaságok és a reklámozók egy független forrás segítségével ellenőrizhessék a műsorok népszerűségét, mely kritériumnak az AGB Hungary szolgáltatása megfelel.

[origo]


<< előző oldal 5/5

1. Caramel egy óriásgorillával mérkőzött meg

2. A legnézettebb műsorok

3. Teljes lakosság

4. A 18-49-es korcsoport

5. Magyarázatok



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább



Fórum

TV-csatorna/műhold TOP-lista..
Miért fontos a hírolvasók/bemondók személye?
Csillagkapu-Stargate
BEUGRÓ.
Fáj? Cserélő topik


TIPP


jegyfoglalás


popsztárok


képeslapküldés


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!