Egyelőre harmadik a reggeli tévés műsorok versenyében a Havas Henrik és Liptai Caludia vezette Mokka, amelyet a teljes lakosságot és a 18-49 év közötti korosztályt tekintve is megelőznek konkurensei. Az összes néző körében a közszolgálati tévé Napkelte című programja vezet, a szeptember 13-17. közötti napokban közel 260 ezren választották átlagosan, második az RTL klubos Reggeli, jócskán lemaradva 153 ezres eredményével, utolsónak következik a TV2 Mokká-ja a rivális kereskedelmi csatornáéhoz közeli, 146 ezres nézettséggel.
Egészen más képet mutat a verseny állása, ha a reklámozók szempontjából fontos fiatalabb közönség választásait tekintjük. Az ötven év alatti felnőttek körében az RTL Klub produkciója a legnépszerűbb majdnem 90 ezres nézettséggel, a Napkelte pedig csak hajszálnyival megelőzve a Mokká-t 61 ezer nézőt vonzott ebben a korcsoportban.
A TV2 a délutáni sávban sem tudta megingatni az RTL Klub pozícióit, a Balázs-Mónika-Legyen ön is milliomos tengellyel szembeállított Barbara-Bűbájos boszorkák-Multimilliomos produkciósorozat szinte minden nap lemarad konkurense mögött.
Általában az esti főműsoridőben is hasonlóan alakul a két nagy kereskedelmi tévé versenye, amit meghatároz a Barátok közt rendszeresen magas nézettsége. Vasárnap este azonban az RTL Klub továbbra sem bír a TV2-vel, amely a Napló-val (1 millió 700 ezer) legutóbb is megverte a Barátok közt gyártójának másik sorozatát, a Szeress most-ot (1 millió 400 ezer).
Különösen fontos ez a győzelem a TV2-nek azért, mert a fiatalabb közönség többsége ugyancsak inkább választja a Sváby-műsort, mint az RTL klubos szériát, ráadásul a később következő vasárnap esti filmek versenyében is jól szerepelt a TV2. a szeptember 19-i csúcsfilmek közül a teljes lakosságot tekintve a Pearl Habor - Égi háború (RTL Klub) című amerikai háborús történetet és az A. I. - Mesterséges értelem című sci-fit is körülbelül 1 millió 200 ezren nézték, de a 18-49 év közötti célcsoport köréből már többen választották a TV2 műsorát.
A papírformának megfelelően rosszabbul áll az MTV, amely ismét csak a teljes lakosság körében tudott jelentős sikert elérni, legnézettebb műsora a hétvégi Névshowr volt, amely az idősebb közönségnek köszönhetően összes riválisánál jobb eredményt ért el (1 millió 800 ezer). Jellemző azonban, hogy a fiatalok körében mindkét kereskedelmi csatorna programja népszerűbb volt nála; a köztévé esztrádműsorát a 18-49 év közötti korcsoportból félmillióan, a konkurens hollywoodi filmeket pedig több mint 700 ezren nézték.
|
No |
A műsor címe |
Csatorna |
Dátum |
Nézettség(AMR) |
Közönségarány(SHR%) |
 |
1. |
Legyen ön is milliomos! |
RTL Klub |
09.16. csütörtök |
2 033 263 |
44,7 |
 |
2. |
Barátok közt |
RTL Klub |
09.16. csütörtök |
1 996 356 |
40,3 |
 |
3. |
Barátok közt |
RTL Klub |
09.15. szerda
|
1 983 218 |
40,2 |
 |
4. |
Legyen ön is milliomos! |
RTL Klub |
09.15. szerda
|
1 945 619 |
42,5 |
 |
5. |
Legyen ön is milliomos! |
RTL Klub |
09.17. péntek
|
1 902 330 |
44,7 |
 |
6. |
Barátok közt |
RTL Klub |
09.13. hétfő |
1 868 272 |
38 |
 |
7. |
Barátok közt |
RTL Klub |
09.14. kedd
|
1 847 480 |
38,5 |
 |
8. |
Névshowr |
MTV |
09.19. vasárnap |
1 796 916 |
35,6 |
 |
9. |
Legyen ön is milliomos! |
RTL Klub |
09.13. hétfő |
1 789 524 |
41,9 |
 |
10. |
Gálvölgyi Show |
RTL Klub |
09.16. csütörtök |
1 766 646 |
37,2 |
 |
11. |
Legyen ön is milliomos! |
RTL Klub |
09.14. kedd
|
1 764 204 |
41,8 |
 |
12. |
Barátok közt |
RTL Klub |
09.17. péntek
|
1 741 504 |
36,4 |
 |
13. |
Napló |
TV2 |
09.19. vasárnap
|
1 672 848 |
37,7 |
 |
14. |
Columbo (am. krimisorozat)
|
TV2 |
09.15. szerda
|
1 551 797 |
34,9 |
 |
15. |
Fókusz |
RTL Klub |
09.17. péntek
|
1 498 160 |
43,1 |
 |
16. |
Fókusz |
RTL Klub |
09.16. csütörtök
|
1 489 567 |
38 |
 |
17. |
Kész átverés Show |
RTL Klub |
09.16. csütörtök
|
1 484 921 |
43,6 |
 |
18. |
Rémület a fedélzeten (am. akciófilm) |
RTL Klub |
09.13. hétfő
|
1 465 831 |
36,9 |
 |
19. |
Áll az alku |
TV2 |
09.17. péntek
|
1 465 478 |
32 |
 |
20. |
Fókusz |
RTL Klub |
09.15. szerda
|
1 450 882 |
38,8 |
|