Kolosi Péter, az RTL Klub proramigazgatója közleményben reagált a műsort ért kritikára. A kereskedelmi csatorna munkatársa azt írta, az RTL Klub értetlenül fogadta a Fidesz kulturális tagozatának közleményét.
"Meglepetésünknek nem utolsósorban az az oka, hogy a közlemény írói egy olyan műsorról alkotnak véleményt, amelyet még nem is láttak, láthattak. Új műsorunk alapkoncepciója valóban az, hogy két önként jelentkező család 10 napra anyát 'cserél'. A műsor célja, valamint - a nemzetközi tapasztalatok szerint - eredménye azonban éppen annak bizonyítása (és bebizonyosodása), hogy az édesanya a család nélkülözhetetlen és fontos tagja. Az általunk folytatott szereplőválogatáson nem egy édesanya pontosan azért jelentkezett az Anyacsavar-ra, mert úgy látta, hogy saját családjának legjobban így tudja bizonyítani ezt" - tartalmazza Kolosi válaszlevele.
A legnézettebb magyar tévé képviselője szerint biztosak abban, hogy a várhatóan több millió emberhez eljutó műsor segíteni fogja a különböző társadalmi csoportok, az eltérő családi, kulturális és anyagi körülmények között élők és a különböző generációk tagjai közötti megértést.
"Az Anyacsavar-hoz hasonló műsor nagyon sok helyen látható a világban. Az egyik ilyen Nagy-Britanniában bemutatott formátum, a Wife Swap, ma már világsiker. Adaptációi láthatók Belgiumban, Dániában és Franciaországban is, bemutatására már Olaszországban is készülnek. Németországban Frauentausch címmel aratott szintén sikert egy hasonló koncepciójú műsor. Biztosak vagyunk abban, hogy a március 18-i premier, majd az azt követő adások Magyarországon is eloszlatják majd azokat a kételyeket, amelyeket közleményükben az aggodalmukat kifejezők megfogalmaztak" - írta Kolosi Péter.
[origo]
|