 |

|
 |
Jennifer Aniston, a szitkom egyik főszereplője

|
Kivételesen nagy haszonra számít a Jóbarátok-at sugárzó NBC televízió, amely úgy kalkulált, hogy sorozat utolsó darabjának szüneteibe fél perc reklámidőért legalább 420 millió forintnak megfelelő összeget adnak majd a hirdetők. A 2004 tavaszán esedékes epizód reklámértéke ezzel megközelítené a Superbowl közvetítése-kor fizetett díjakat; az amerikai foci döntőjekor közel félmilliárd forintba kerül harminc másodpercnyi hirdetés.
A nagy érdeklődést mutatja, hogy NBC már majdnem az összes szabad percét eladta a május 6-i Jóbarátok-rész sávjában, az árat pedig a tévé diktálhatta. Az NBC erős tárgyalási pozícióját oka, hogy az előrejelzések szerint a szitkom utolsó eseményeit harmincmillió háztartásban követik majd a nézők szerte az Egyesült Államokban.
A bevételeket az NBC tovább gyarapítja azzal, hogy a finálé sugárzása előtt egyórás összefoglalót ad a Jóbarátok legérdekesebb jeleneteiből, igaz ebben az idősávban csak feleannyiba kerül majd a hirdetni. Az NBC egész estés bevétele így a meghaladhatja a tizenötmilliárd forintot is.
A Jóbarátok remélt anyagi sikere előtt - a sorozatok közül - egyelőre a Seinfeld befejező része tartja a rekordot. A magyar RTL Klubon is bemutatott komédia - Amerikában hat évvel ezelőtt sugárzott - utolsó darabjának szüneteiben majdnem négyszázmillió forintba került fél perc reklámidő.
[origo]
|