Szórakozás
Mozi
Filmklub
Zene
AXEtázis
Tévé
Könyv
Vendégszoba
DVD/VHS
Moziműsor
Tv-műsor
monotone
Galéria
Film kvízek
Horoszkóp
Képeslapküldés
Operátor logók



Építészettől tárgykultúráig minden, ami szemnek ingere!


A rovat hírei


"Tarány Tomit megviselte, hogy kiejtett minket" - a Rocktenors az X-Faktorról

Két magyar hely vezeti a világ száz legjobb bárjának listáját

"Álmodtam is a Sírhant művek szereplőivel" - Marina Salas, A bárka szereplője

Ha nem a panel nyer: kísérleti lakótelep Óbudán

"Egyszer sem jutott eszembe a 25 millió" - Ádám, az Éden Hotel stratégája
Gyorskeresés









Művésznek is érzem magam
2003. augusztus 18., hétfő, 13:01|Utolsó módosítás: 2003. augusztus 19., kedd, 10:27

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb


Felelősséggel tartozom a befektetők felé << 2/2. oldal

Fotó: Barakonyi Szabolcs [origo]Milyen filmet csinálna, ha nem kellene a piac elvárásainak megfelelnie, s csupán saját kedve szerint alkothatna?
- Ugyanezt csinálnám, mint most. Úgy állok hozzá, hogy ez nekem tetszik, s közben próbálok a közönséggel foglalkozni. Szórakoztatni szeretném az embereket. Én nem egy festőművész vagyok, aki bezárkózik egy szobába, vásárol ötven dollárért festéket, és talán egy galériának majd megtetszik az alkotása. Felelősséggel tartozom a befektetők felé, akik sok millió dollárt fektetnek az érzékeimbe, a meglátásaimba. Egyrészről ott van tehát a felelősség, másik oldalról pedig a művészet, mert művésznek is érzem magam emellett. Ezért próbálok valamilyen formában kommunikálni a közönséggel, természetesen vannak nehezebb művek, mint pl. a Jákob lajtorjája, de vannak a nagy durranások, mint például a Rambo vagy a Terminátor.

Az utóbbi időben megszaporodtak a nagy filmklasszikusok folytatásai, szó van például az Indiana Jones negyedik részéről. Ön szerint miért alakult ki ez a trend?
- A válasz állati egyszerű. Nagyon sok pénzbe kerül egy új film bereklámozása. Ezek a filmek pedig már majdhogynem márkanevek, mindenki ismeri őket, így csak azt kell kitalálni, hogy milyen formában történjen a kommunikáció a nézőkkel. Így tehát mindenki ismeri ezeket. A másik tényező pedig, hogy az embereknek egyre kevesebb szabadidejük van, s azért a kevés szabadidőért is számos jelentkező versenyez, a tévé, a színház, a mozi, a számítógép, az újságok, a könyv, így tehát nagyon meg kell fontolnunk, mi is az a dolog, amivel mi ebben a versenyben helyt szeretnénk állni a nézők figyelméért.

Hasonló trendként szaporodtak most el a musicalek. Ezeket a vizeket már ön is behajózta néhány évvel ezelőtt az Evitá-val.
- Ezt a trendet én kezdtem néhány évvel korábban, kicsit hamarabb, mint kellett volna. A trendről pedig annyit, hogy mire az ember kitalálja, felismeri, mi is az aktuális divathullám, addigra véget is ért. Az Evita pedig tulajdonképpen egy rock-opera, s ennek is a megvalósításában láttam a kihívást, ugyanis az ember egy színházteremben végig tud nézni egy két órás operaelőadást, egy filmhez azonban kell egy érdekes, mozgalmas történet is, hogy ne fulladjon unalomba az egész. Az Evitá-ban ezt sikerült megoldanunk. A Chicago nagyon szépen sikerült, de nagyon sok "csalás" van benne. Az ének legnagyobb része nem ének, a tánc legnagyobb része nem tánc, tulajdonképpen vizuális illúzió az egész. Ennek most van itt a divatja, de nem lehet ezt előre kitalálni.

Ön szerint kik most a legígéretesebb tehetségek a filmszakmában, legyen szó akár színészekről, akár rendezőkről?
- Érdekes a mostani helyzet, ugyanis a régi gárda kezd kiöregedni, a fiatalok pedig még nem értek be. Nem tudnám elmondani, hogy ki lesz az, aki megcsinálja a szerencséjét, a jelen állás szerint akárkinek sikerülhet. Tom Cruise-t még megnézik az emberek a moziban, akárcsak Mel Gibsont, egy Bruce Willis-filmre már nem biztos, hogy annyian bemennének, mint korábban.

Fotó: Barakonyi Szabolcs [origo]Colin Farrell esetleg?
- Colin Farrell még nem érte el azt a szintet, hogy csak a neve miatt elmenjen valaki megnézni a filmjét. Lehetőség van benne, de még nem érett be. Akárcsak Orlando Bloom vagy Johnny Depp, akiknek a neve önmagában még nem visz el egy filmet.

Az elmúlt néhány év terméséből melyik film tudott nagy hatással lenni önre?
- Az Amerikai História X volt egy ilyen alkotás. Nagyon megható, érdekes film volt, s nagy hatást gyakorolt rám.

Hová sorolná Edward Nortont napjaink Hollywoodjában?
- Se ide, se oda. Fantasztikus színész, talán az egyik legjobb, de nem sztár, de az emberek nem mennek el megnézni egy filmet csak azért, mert ő szerepel benne. Az Amerikai História X azonban nagyon erős film volt, elgondolkodtató. Nagyon tetszett még Az órák, Nicole Kidmannel.

Van-e olyan ember a magyar filmiparban, akiket szívesen látna hollywoodi, de legalábbis nemzetközi porondon?
- Sok tehetséges rendező van, ám ami hiányzik, az a jó forgatókönyv. A sztorikban még magukkal vannak elfoglalva, sok a nagyközönséget érdeklő sztori, kevés az eredeti ötlet. Talán Herendi Gábor, aki a Valami Ameriká-t csinálta... Érdekelne, a következő filmje milyen lesz.

Végül arra lennék kíváncsi, amire talán a Terminátor összes rajongója. Visszatér-e még a Halálosztó egy negyedik részre?
- Remélem, hogy ez így lesz, dolgozunk rajta, de ezzel kapcsolatban is egy pár dolgot meg kell oldanunk. Mi történik, ha Arnold kormányzó lesz, akkor mi lenne az a történet, amely méltó lenne folytatásként, s ha ezt megoldjuk, akkor lesz negyedik rész, ha nem, akkor nem.

Andersen Dávid

Andy Vajna augusztus 19-én, kedden 13 órától az [origo] Társalgójának vendége lesz, ahol ön is bátran megkérdezheti mindarról, amiről nekünk nem állt módunkban.

[origo]


<< előző oldal 2/2

1. Mindennek az alapja a jó forgatókönyv

2. Felelősséggel tartozom a befektetők felé



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum

Az [origo] kiadója az Axelero Rt. © Minden jog fenntartva Adatvédelem



Fórum

zsofleshy és Gunner chattopicja
Látta már valaki a moziban?
Camera Obscura Filmklub
Háborús filmek
Fáj? Cserélő topik


Arnold Schwarzenegger

moziműsorok

Indiana Jones

Angelina Jolie

filmes magazinok

Laurence Fishburne

mozik

filmek

filmszemlék

dvd- és videovásárlás