ok.hu





Építészettől tárgykultúráig minden, ami szemnek ingere!



A rovat hírei


"Tarány Tomit megviselte, hogy kiejtett minket" - a Rocktenors az X-Faktorról

Két magyar hely vezeti a világ száz legjobb bárjának listáját

"Álmodtam is a Sírhant művek szereplőivel" - Marina Salas, A bárka szereplője

Ha nem a panel nyer: kísérleti lakótelep Óbudán

"Egyszer sem jutott eszembe a 25 millió" - Ádám, az Éden Hotel stratégája
Gyorskeresés









Új kor küszöbén - Cadillac XLR
2003. augusztus 26., kedd, 16:11|Utolsó módosítás: 2003. augusztus 27., szerda, 12:38

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Dinamikus formatervezésének és fejlett technikájának köszönhetően a Cadillac XLR új korszakot nyithat a luxus roadsterek elit osztályában.


Már az Escalade terepjáró és a nagykategóriás CTS is jelezte, hogy a legendás amerikai márka új szintre lépett. Eljött az idő, amikor bátran hozzá mertek nyúlni a klasszikus designhoz: ezek a modellek harcias külsejükkel már inkább hasonlítanak a lopakodórepülőkhöz, mint a hetvenes-nyolcvanas években tervezett elődeikhez. Az XLR határozott hűtőrácsa ugyan még a múltat idézi, ám egyszerű, de karakteres külsején már nyomot hagyott a változás szele, amely az Evoq felől fúj. 1999-ben az Észak-Amerikai Nemzetközi Autó Show teljes közönségét lenyűgözte a Cadillac koncepcióautója, amelynek bizonyos elemei az XLR-ben öltöttek testet.

 

 

Az XLR Northstar erőműve derékszögben elhelyezett DOHC-motor, amelynek nyolc hengerében 4-4 szelep dolgozik VVT rendszerben, vagyis váltakozó ütemezéssel. A rengeteg technikai bravúr (ETC, ECM, LAN) mellett az erőforrás legnagyobb előnye, hogy - eltérően a nagy teljesítményű amerikai autók motorjától - teljes tartományában csöndesen és lágyan működik. Padlógáznál sem akar kiszakadni a helyéről, mégis ad annyi visszajelzést a sofőrnek, hogy megmaradjon a vezetés teljes élménye. Az XLR az intelligens technológiák terén kínálja a legtöbb új lehetőséget, mégsem kell egyetemi végzettség a kezeléséhez. Ez az első szériajármű, amelyben kipróbálható a mágneses rezgéscsökkentés (MRC). A futóműbe épített szenzorok jelzését követően a lengéscsillapítók folyadékjában található fémrészecskék elektromágneses töltést kapnak, és egy századmásodperc alatt - vagyis ötször gyorsabban, mint az eddigi menetstabilizátorok - reagálnak az út egyenetlenségeire.

[origo]



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább



Fórum

Mit adsz a testemért cserébe?


TIPP


jegyfoglalás


popsztárok


képeslapküldés


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!