ÁLOMAUTÓ: új Porsche 911
2004. augusztus 30., hétfő, 16:11|Utolsó módosítás: 2004. augusztus 30., hétfő, 17:16

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

1977 óta először mutatkozik be egyszerre az új Porsche Carrera 911 és a Porsche Carrera 911 S, és ha már az évszámoknál tartunk, meg kell említeni, hogy tavaly ünnepelte negyvenéves évfordulóját a 911-es széria.


Negyven év, a forma maradt 1/2. oldal >>

Utóbbi jelentősége már csak azért is fontos, mert kivételes hírű modellről van szó. A 911 azon kevesek közé tartozik, amelynél a kezdetektől azonos a karosszéria vonalvezetése, és legyen bármilyen új is a fejlesztés, nem engednek a hagyományokból.

Az első, 1963-as Porschék akkoriban is a kiemelkedő modellek közé tartoztak. Az első változat a 356-os csúcsmotorját, egy 2,0 literes, 130 lóerős, hathengeres boxermotort kapott, amelyet akkor még levegő hűtött. A fejlődés tökéletesen nyomon követhető, mint az is, hogy hol hatottak a márkára a vásárlói igények vagy a trendek.

A későbbi modellváltozatoknál jöttek a divatigényeket kielégítő változatok, a 911 Targa és az örök sláger, a 911 Cabrio, majd megjelent az összkerékmeghajtás és a turbófeltöltés, ezek az egyre növekvő lóerőéhséget próbálták kielégíteni. A motorokat illetően a 911 esetében sohasem szakítottak a sokat próbált boxer-elrendezéssel, csak elfogadva a modernebb megoldást, a levegőhűtést a megbízhatóbb vízhűtésre cserélték.

A modellek jelölésénél már a kezdetektől alkalmazták a ma is jól beváltakat, így a korai modelleknél is S-sel jelölték a kicsit erősebb, "sportosabb" modelleket, míg már a nyolcvanas években megjelentek az RS-ek, azaz a versenysportmodellek, extrém teljesítménnyel.


1/2 következő oldal >>

1. Negyven év, a forma maradt

2. Műszaki adatok


Küldje tovább ismerősének!


  Írjon nekünk!  Médiaajánlat  Impresszum  

Az [origo] kiadója az Axelero Rt. © Minden jog fenntartva Adatvédelem