Miközben a benzinmotorokénál valamivel hangosabb, de a jellegzetes dízel kerregéstől javarészt mentes alapjáraton melegedett a könnyített lendtömegű blokk, Vegt felvázolta forradalminak szánt koncepcióját. "Képzelj el egy BMW GS-gyilkost a KTM LC8 vezethetőségével és a Hayabusa forgatónyomatékával! Adj hozzá 2,5 literes átlagfogyasztást 22,5 literes tankkal, 175 km/órás végsebességgel és 225 kilós tömeggel! A blokk dokumentáltan elmegy akár félmillió kilométert, a váltó kevlár erősítésű, szénszálas szíja ötvenezret bír, üzemanyagként pedig akár növényi olajat is tankolhatsz. Mi ez, ha nem a tökéletes hosszú távú túragép?"
Rendben, Erik, ez eddig szép - de vajon milyen vele motorozni? A 120 fokonkénti gyújtásnak köszönhetően kiegyensúlyozótengely nélkül is egyenletesen járó blokk zaja teljes terhelésen is meglepően diszkrét marad. A motorhang más, mint a megszokott, de egyáltalán nem tolakodóan hangos, a háromhengeres ritmus pedig, bár jó néhány oktávval mélyebbről, de a Triumphok és Benellik csodálatos világát idézi, különleges aláfestésként a Garrett turbófeltöltő fütyülését hallgathatjuk - hang tekintetében tehát rendben.
A teljesítményleadás szintén jó, hála a CVT váltónak, amely a gyakorlatban is igazolja az elméletet, és tökéletesen eltüntet minden turbólyukat. A gyorsulás lineáris és meggyőző, rácáfolva a váltó sajátosságai miatt kissé lagymatagnak tűnő fordulatszám-változásokra. A háromhengeres CDI blokk kiváló partnere a fokozatmentes váltónak: EVA-specifikációjában 1800/perctől a 4250-es leszabályozásig változatlan, 120 newtonméter nyomatékot ad le, megkönnyítve az erőátvitel dolgát, másrészt mert egy hagyományos kapcsolású váltóval minden rendes motoros megbolondulna egy ilyen szűk fordulatszám-tartománytól. Így viszont szélsőséges terhelésváltásoktól mentes, ezért csúszós úton és akadozó forgalomban egyaránt játszi könnyedséggel vezethető kétkerekűvel van dolgunk. Ez a rendkívül nagy kormányelfordítási szöggel társítva a városi futárok kedvencévé teheti a Tracket, eltekintve persze az igen meredek, mintegy 4,7 millió forintos vételártól (17 500 euró, Hollandiában), amit azonban négyszázan látatlanban hajlandóak voltak kifizetni a különlegességért. Az első huszonöt vásárló mostanában veheti át dízel enduróját, amely iránt már most ígéretes az érdeklődés az észak-amerikai és ausztrál piacokon is.
A nyújtott tengelytáv és a 21 colos első kerék ellenére valószerűtlenül kezes a Track, ami csak részben köszönhető a széles kormánynak. Itt is a CVT váltót illeti a babér, az ugyanis kiküszöböli a hátsó felfüggesztés liftezését, amely a hosszában elhelyezkedő főtengelyű, kardánhajtású konfigurációknál hagyományos esetben minden terhelésváltáskor jelentkezik. Ha ehhez hozzávesszük a hosszú lengővillát, olyan geometriát kapunk, amely nem csak kőkemény terepen, de aszfalton is kiválóan megállja a helyét. Nagy sebességnél egyedül a motorfék teljes hiánya jelenthet nem várt többletmunkát a pilótának, különösen a hátsó fékeknél kelne el egy kis plusz erőhatás, de ezzel, valamint a vázba mereven beépített blokkban teljes gyorsításnál ébredő rezgésekkel nagyjából ki is pipálhatjuk a hibalistát - pofátlanul kevés konstrukciós hiba egy ilyen forradalmi motorkerékpárnál, különösen, hogy kifejezetten kukacoskodni utaztam Hollandiába.

A 2,5 literes fogyasztásnak és a 22,5 literes tanknak köszönhetően igencsak ritkán kell tankolni
Bár, így visszagondolva, volna még valami: a futómű és a hajtás ismeretében szívesen látnék egy közútra alkalmasabb változatot - hogy a BMW-s példánál maradjunk, GS helyett egy R variánst. Vegt nyitva hagyja a kérdést: "Jelenleg elsődleges vevőkörünk kielégítése a legfontosabb, ám a jövőben nem zárkózunk el a lehetőségtől. A Mercedes-Benzzel közösen egyébként már dolgozunk egy 1500-as, V6-os blokkon, amellyel a Honda Pan Europeant készülünk lemosni a színről, nagyjából három év múlva. Az erőforrás két főtengelyéből az egyik részterhelésen lekapcsolható, így a motor még takarékosabban üzemeltethető." Ez után, mintegy mellékesen megemlíti, hogy a Smart Fortwo dízel hibrid kivitelben is kapható - és igen, elképzelhetőnek tartja egy kifejezetten városi Track-származék kifejlesztését.
| Előnyök | Hátrányok |
|
|
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.