A BMW szó hallatán a legtöbb motoros tiltakozásba kezd: majd ha öreg, köszvényes és gazdag leszek. Öreg és köszvényes bárki lehet, a gazdagság azonban nem garantált. Kár, mert a K 1200 GT különleges élménnyel ajándékozhatja meg a kiválasztottakat.
Aki eddig azzal a kérdéssel fordult hozzám, hogy milyen motort ajánlanék neki, szinte minden esetben ott volt az alternatívák között a BMW. A legtöbb esetben a dolog az anyagiakon vérzett el, vagy a leendő tulaj tiltakozásán: majd ha megöregszem.
Valószínűleg konzervatív formatervezési szempontjai, vagy a német újságokban látható középkorú, barkós-bajuszos fotómodellek tántorítják el a motort keresgélőket a bajor márkától. Mást nem nagyon tudok elképzelni ellenérvként, és egyáltalán, aki nem hajlandó ráülni egy BMW-re még egy próbakör erejéig, az miért idegenkedik.
Ismerőseim körében - és emiatt talán szerencsésnek mondhatom magam -, a legtöbben azután vettek BMW-t, miután kipróbálták, vagy úgy is mondhatnám, hogy a legtöbben miután kipróbálták, BMW-t vettek. Persze, vannak páran olyanok, akik kipróbálták, majd ökölbe szorult arccal igyekeztek saját - nem bajor - választottjuk erényeit erősíteni. Vannak azonban olyan dolgok, amikkel nem érdemes vitatkozni. Ilyen például a kitűnő futómű, és tulajdonképpen a megbízhatóság.
Hogy mi győzheti meg mégis a szkeptikusokat, arról még mindig csak azt írhatom, hogy a saját tapasztalat. Amikor először találkoztam GT-vel, akkor még hosszában volt benne a blokk, a motor borítása pedig akkora volt, hogy köszöntem szépen, hiába volt hegyomlás méretű túraendúróm, nem kértem belőle.
Túratársaktól láttam ugyanis, hogy mennyit lehet küzdeni egy ekkora géppel, és úgy gondoltam, hogy nagy, nehéz, lomha, és nem is annyira szép, hogy okom legyen kipróbálni. Közben azért a K 1200 RS-t kipróbáltam, és ez a motor végleg eloszlatta kételyeimet, akkor vált számomra világossá, hogy egyszer lesz BMW-m, ráadásul kék-fehér színben.
Amikor azonban a bajor gyár elkezdte sorban felújítani a modellkínálatot, az R 1200 RT mellett a kiállításokon ott csillogott a K 1200 GT is azzal a fura vázformájával, amiről a mostani béemvések is óvatosan úgy kezdik véleményük szavakba öntését, hogy "hááááát..." Nem túl biztató kezdet, ugye? Pedig ez szigorúan ízlés kérdése, mert ha mondjuk az RT világítótoronyra hasonlító orrát nézzük, a GT határozottan formás, és végre van benne valami extrém, extravagáns és merész. Ha ez éppen a váz, akkor legyen a váz. Ha máshonnan nézzük, akkor nem a BMW, hanem a célcsoport ízlése körül lehet a gond.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.