Jómagam nem szeretem, ha az utas hátul kapaszkodik: túlságosan hátul lesz a súlypont, a motor inog, darabosan kanyargunk, idegesítő. Ha azonban a vezető hátához simul, és derekába kapaszkodik, akkor a Runneren - de más motorokon is - egy-egy fékezésnél - meg amúgy is - lassan előrecsúszik, és behajtogatja a kormány mögé a sofőrt. Ilyenkor célszerű gyakrabban megállni. Ez derült azon a túrán, melyet típusidegenként a vespásokkal tettünk. Persze a bádogosok eleinte nem nézték jó szemmel a "PVC-robogót", de kipróbálva már elismerően nyilatkoztak róla.
Sportosságát hangsúlyozza a műszerfal: a kilométeróra, a vízhőfokmérő, a benzinszintjelző, és a visszajelző lámpák csőhatású műanyag burkolat mögött láthatók. Fordulatszámmérő nincs. A benzinszintjelző csalóka: sokáig alig akar elmozdulni a teli jelzésről. Közel száz kilométer után még alig megy lejjebb, de ha az ember ekkor csodálkozva megjegyzi "Ez tényleg ilyen keveset fogyaszt?" nyomban meredek zuhanásba kezd.
A benzinbetöltő nyílást érdekes helyre rejtették. Míg a hagyományos robogókon az ülés alatt van, addig a Runneren, a jobb súlyelosztás miatt előre helyezett tankot egy közvetlenül a bal kormánycsutka alatt lévő nyíláson tölthetjük tele. Csak vigyázunk, ne töltsük meg túlságosan, mert akkor kicsap a benzin és lecsorog a lábdeszkára.
Négy liter körüli fogyasztása megfelelő, ha belekalkuláljuk, hogy folyamatosan arra éreztem késztetést, hogy tövig csavarjam a gázmarkolatot. Minden esetben: pirosnál való elindulásnál, kanyarból kigyorsításnál, vagy egyenes úton.
Az amúgy egymillió közeli áron kínált 200-as blokkal szerelt Runner akciósan most 888 ezerért vehető meg. Nem olcsó játék. Csakhogy hasonló méretű blokkal szerelt, sportos, keskeny, könnyű, robogót nemigen találni a hazai piacon. A nagyobb, felvállaltan sportos robogók pedig kétszer ennyibe is belekerülnek.
[origo]
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.