Menet közben érezni az alacsonyra helyezett súlypont kellemes hatását: csak lassan kezd el dőlni, ha kis tempónál egyensúlyozunk, a keljfeljancsi hatás miatt egész könnyű így irányítani. Nagyobb sebességnél sincs gond, parádésan tartja az ívet, és megy az egyenesben, az óra szerint akár 174 kilométer per órás sebességgel. Kanyarban is bőven dönthető, először - nekem egy jobb kanyarnál - a középállvány vasa karistolta kissé az aszfaltot, amiben közrejátszott az is, hogy úthibára futottam.
A feszes futómű azért megkéri az árát, főleg a sokat átkozott fővárosi aszfalton. És itt nem csak a csigolyák, illetve a porckorongok állapotára gondolok, hanem a motoréra is. A tesztmotoron ugyanis - feltehetően egy nagyobb kátyú okozta - erős ütés hatására letört a hátsó tengelynél egy fogaskerék foga. Ez aztán átrendezte odabent a dolgokat. A márkakereskedő azonban szó nélkül orvosolta a gondot, és pár napra rá már megint közvetlen kapcsolatba kerülhettünk a Nexussal. Igaz, az addig a gyomorig ható hangú sportdob helyére visszakerült a gyári kipufogó, és ezzel egy csomó fíling odaveszett. Például a kocsisorok között való haladáskor - a sportdobbal - úgy tűnt, hogy az autósok nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy félrehúzódjanak.
Én szépnek találtam a műszerfalat, jó a narancsos vöröses világítás. A sportosságot jól hangsúlyozza, gyakorlati haszna azonban - a fokozatmentes automataváltó miatt - nem sok van a középre helyezett fordulatszámmérőnek, gyorsuláskor mindig 5000 körül mozgott a mutató. Ja, egy haszna mégis volt: meg lehetett állapítani azt a fordulatszám-tartományt - városi tempónál 2500-3000-as fordulat körül - amikor zavaróan rezgett néhány burkolat a kormányidomon.
A jobbra helyezett sebességmérő óra - főleg sötétben - csak nehezen leolvasható. A bal oldali digitális folyadékkristályos képernyőn azonban sok mindent figyelemmel lehet kísérni, így az átlagsebességet, a pillanatnyi és átlagfogyasztást (kilométer per literben), a hatótávolságot és az aktuális legnagyobb sebességet. Az adatok között a képernyő melletti gombokon kívül egy gázmarkolatra helyezett kapcsolóval is lehet váltani, anélkül hogy elengednénk a kormányt. Indexvisszajelzőből viszont csak egy darab van, és én hiányoltam egy sima órát is.
Menet közben - mondjuk 170-nél - azonban célszerűbb az utat figyelni, és ekkor már inkább bekuporodva a plexi mögé, egyenes derékkal ülve ugyanis pont a vállakra-sisakra zúdul a menetszél. Az indexes tükrökben egész jól hátra lehet látni, és elhelyezésük is optimális: a személyautók többségének tükreinél magasabban van, így könnyű a sorok között lavírozni. Ráadásul könnyűszerrel behajthatók, ami jól jött a keskeny kertkapun való bejutáskor is.

Az üléspozíció kényelmes, és bár - az X9-hez hasonlóan - van országúti lábtartó, itt kevésbé használható. Egyrészt kicsi a felülete, én bizonytalannak találtam ezt, másrészt sportosabb haladáskor inkább előredőlne az ember, akkor meg hátrébb csúsztatja a lábát. Jól jöttek viszont a meleg levegőt a hűtő felől bokára terelő rostélyok - igaz, nagyobb tempónál annyira már nem érezni jótékony hatásukat. Kidolgozásuk sem a legfinomabb: műanyag tekerőik csak nehezen mozdulnak, ezért célszerűbb a terelőlapokat feszegetni, ha ki akarjuk őket nyitni. A meleg fuvallat persze kellemes volt a hűvösödő őszi estéken.
Az utas viszonylag kényelmes pozícióban foglalhat helyet a hátsó ülésen, bár egyikük arra panaszkodott, hogy az ülésidom íve nyomta a vádliját - lehet, hogy túl erősen szorította össze a lábait. Még kényelmeseben ülhet azonban, ha hátsó doboz is van a gépen, párnázott háttámlával. Elegánsak az idomba behajtható utaslábtartók. A motorral két személlyel is jól lehet haladni.
A Nexushoz jómagam hamar hozzászoktam, jó érzés volt a masszív, de kezes vasat terelgetni. Nagyrobogóhoz képest igen sportosan lehet vele közlekedni, a Dobogókő-menet tényleg izgalmas volt, kár hogy a csúcs felé közeledve nedves volt az aszfalt.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.