A motort beindítva az tűnik föl, hogy nem tűnik föl semmi: alapjáraton szinte nem is hallani a kéthengeres motort, amely érezhetően sokkal kultúráltabban jár, mint nagy vetélytársa, a Suzuki GS. Az első méterek alatt az is kiderül, hogy nem csupán működésében, de teljesítményében is odaver japán konkurensének a CBF, köszönhetően a közel 10 lóerős különbségnek és a nagyobb nyomatéknak.
A régi CB-blokk korát meghazudtoló módon pörög fel, és ötezres fordulat felett tartva, már-már örömmotorozást lehet vele csapatni. Ennek ellenére érezhető, hogy az egész buliban ő a leggyengébb láncszem, ugyanis a fékek és a futómű jóval nagyobb teljesítménnyel is megbirkóznának. Ez persze nem baj, hiszen óriási biztonságérzetet ad a pilótának, aki minden idegszálával arra összpontosíthat, hogy a maximumot hozza ki a motorból. Ebben nagy segítség a gyárilag szerelt Michelin Pilot Road gumipáros, amely sokkal felnőttesebb külsőt ad a CBF-nek, a 130-as hátsó virslivel megbüntetett konkurenciánál (Kawasaki ER-5, Suzuki GS500).
Szintén meg kell említeni a motor egyik legláthatatlanabb, de annál fontosabb elemét, éspedig a vázát. Szerencsére a Honda nem kezdett el bűvészkedni mindenfajta acélcső bölcsővázzal, hanem helyette fogták - az egy kategóriával feljebb lévő - Hornet gerincét és egyszerűen ráépítették a CBF-et. Azt hiszem innentől kezdve nem is kell tovább ragoznom a dolgokat, csak pr-szagú esetlenkedés lenne a vége.
Maradva a Suzuki GS-sel való összehasonlításnál, a CBF közel 30 kilóval több, ami érezhetően nagyobb erőt igényel a döntögetésnél, ám az íven már kezes bárányként viselkedik a masina, ráadásul - a nagyobb teljesítményének köszönhetően - sokkal jobban lehet vele a kanyarokból kigyorsítani. Városban gyakorlatilag verhetetlen a CBF, a legszűkebb kocsisorok között is el lehet vele férni, szívbajt hozva a dugóban éppen elmerülten sminkelő hölgysofőrökre. Országúton már kicsit huzatosabb az összkép, egy plexi (és néhány plusz lóerő) nem jött volna rosszul.
Tesztmotorunk ABS-szel is fel volt vértezve, amit extraként, potom 100 ezer forintért lehet megrendelni. Ennek tudatában bátrabban cibáltam a fékkart, ami száraz aszfalton kétségtelenül rövidebb féktávokat eredményezett, ám porosabb, murvával tarkított úton már érdekes pillanatokat okozott. Döntse el mindenki maga, hogy szüksége van-e rá vagy sem, mindenesetre figyelemre méltó gesztus a Honda részéről, hogy már a belépőmodelljéhez is rendelhető ABS. A CBF 500-as változatát másfélmillióért vesztegetik a Honda szalonokban, így drágább, mint a korábban említett két konkurense (Kawasaki ER-5 1 175 000 forint, Suzuki GS500 1 248 000 forint) azonban, ha összeadogatjuk azokat a dolgokat, amikkel jobb náluk, máris megkapjuk a CBF árcéduláján szereplő összeget.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.