Már csak a névegyezőséget figyelembe véve sem lehetett volna alkalmasabb helyszínt találni a KTM 950 Adventure tesztelésére, mint a Hungaroring frissen átadott offroad élményterepét, az Adventure Parkot. Meredek emelkedők, sáros talaj, valamint különleges akadályok teszik próbára a gépet és az embert.

V-rpezsdítő
A 942 cm3-es erőforrás szinte teljesen megegyezik a 2002-es Dakar-győztes Fabrizio Meoni versenygépének hajtóművével, így a várakozásoknak megfelelően vehemensen mozgatja a testes, de a közvetlen vetélytársaknál jóval könnyebb KTM-et. Már alacsony fordulatszámon hihetetlenül nyomatékos a hengerenként négyszelepes V2-es, négyezres fordulat felett pedig sportmotorokhoz hasonló gyorsulást produkál. Hatalmas, 98 lóerős teljesítménye és 95 newtonméteres forgatónyomatéka ellenére viszonylag könnyen "megülhető". Külön dicséretet érdemel a sebességváltó is, finoman, pontosan és legfőképpen gyorsan kapcsolható. A legnagyobb elismerés mégis a 235 milliméternyi rugóúttal gazdálkodó White Power első villát és hátsó rugóstagot illeti. Mindkettő precízen állítható, a terheléstől és az útviszonyoktól függően igény szerint "lőhetjük be" az ideális értékeket. Az, hogy a több mint 30 centiméteres szabad hasmagasság ellenére miként marad 200 km/óra felett is stabil a motor, az a KTM titka. Mindenesetre a remekül eltalált villaszög, a merev, térhálós csőváz és a jól hangolt futómű bármely szituációban megbízható partner. Hasonló a helyzet az elöl 300 mm, hátul 260 mm átmérőjű dupla tárcsákkal és a Brembo féknyergekkel is. Már a legfinomabb fékezésnél is érezhető, hogy nem kell majd lassítási gondokkal küzdenünk.

Útitárs
A két tank között elhelyezett rekesz iratok, kulcsok és mobiltelefon tárolására ideális, de itt kapott helyet a biztosítéktábla is. Ha viszont hosszabb túrát tervezünk, mindenképpen érdemes megvásárolnunk a tágas és vízhatlan gyári túradobozokat. Az analóg fordulatszámmérő mellé felszerelt digitális műszeregység jól leolvasható, de pont egy túraendurónál furcsa, hogy benzinszintmérő óra helyett csak egy figyelmeztető LED jutott szerephez. A szélvédelem terén sem hagy kívánnivalót maga után a KTM. A tetszetősre sikerült első idomba ágyazott dupla fényszóró szinte összeolvad a sötétített első plexivel. Mögé bebújva (persze ha nincs tanktáskánk) még nagy sebességnél sem kell küzdenünk azért, hogy a kifejezetten kényelmes nyeregben maradhassunk. Nem kérdés hát, hogy a KTM ugyancsak nyeregben marad, persze a kétkerekűek piacán. Legalábbis a 950 Adventure miatt biztosan nem kell aggódnia a gyáriaknak, hiszen minden helyzetben megállta a helyét. Ha ehhez hozzávesszük, hogy manapság az autós világhoz hasonlóan a motorkerékpárok között is egyre inkább a mindenre alkalmas öszvérek kerülnek előtérbe, talán nem nagy bátorság előre kijelenteni, biztos a sikere.
Kovács Zsigmond-Szabó Attila Fotó: Hilbert Péter
(Autó-Motor)
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.