
Davide Brivio - motivált és izgatott
A Camel Yamaha csapat igazgatója, Davide Brivio egy eseményekkel teli télen van túl, amely során új névszponzor, a Camel érkezett a fedélzetre, valamint rendkívül intenzíven teszteltek Malajziában és Katarban. Az olasz a jerezi problémák ellenére nagyon örül a versenyzői által mutatott formának, és azt mondja, hogy újabb izgalmas és sikeres szezont vár.
"A téli programunk jól sikerült, eltekintve az utolsó résztől Jerezben, ahol akadt némi problémánk" - fejti ki Brivio. "Nem tudtuk teljes mértékben kihasználni a motorban rejlő lehetőségeket, de hála az égnek ez csak egy teszt volt, és sikerült rengeteg hasznos információt gyűjtenünk ahhoz, hogy kiküszöböljük a problémákat a versenyig. Van néhány elképzelésünk, ezért remélhetőleg péntek reggelre már megoldásaink is lesznek. Mindenesetre hangsúlyozni kell, hogy ez csak az első verseny a tizenhétből, vagyis újabb nagyon hosszú szezonunk lesz! Ami a csapatot illeti, azt tudom mondani, hogy motiváltabbak, mint tavaly. Kétségtelen, hogy Valentino ismét meg akarja nyerni a bajnoki címet, és Colin is nagyon örül a motor téli teljesítményének. Ez a második éve a csapatban, és ebből mindannyian profitálni akarunk. Az mondhatnám, hogy az egész csapat motivált, izgatott, és nagyon várja az új szezon hétvégi nyitányát."
Technikai részletek - Daniele Romagnoli Jerezről
Több kemény fékezési ponttal, és kevés fullgázos résszel Jerezben a versenyzési technika lényege a legideálisabb versenyvonal megtalálása. Az öt bal-, és nyolc jobbkanyarral rendelkező, 4423 méter hosszú pályát sorozatos és gyors irányváltások jellemzik, ami azt jelenti, hogy a versenyzőnek egy kezes gépre, de mindenek előtt kiváló futómű-beállításra van szüksége.
"A legfontosabb és a legnehezebb része a beállításoknak Jerezben a futómű" - fejti ki Daniele Romagnoli, Colin Edwards főszerelője. "Ez egy különleges pálya, mert a motor sok ideig maximálisan döntve van, és csak ritkán kell teljes gázt húzni; vagyis a motor-, és a váltóbeállítások nem olyan fontosak itt, mint a többi pályán. Sok a nagysebességű kanyar gyors bemeneti ívvel, ezért a futóműnek, a felfüggesztésnek és a gumiknak is jónak kell lenniük. A versenyzőknek szükségük van a jó tapadásra a maximális bedöntés mellett, ezért a kiegyensúlyozáson és a rugófeszítésen dolgozunk, és hogy megtaláljuk a jó gumikat."
(Kovács Csaba - motogphirek.hu)
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.