A pole pozícióból indult Talmácsi Gábor nem tudta befejezni a Motegiben rendezett Japán Nagydíjat, a magyar motoros a 14. körben elesett. Összetettben megőrizte a harmadik helyet, de hátránya 44 pontra nőtt az éllovas Lüthivel szemben.
Talma és Mattia Pasini jól kapta el a rajtot, de Gábor végül csak negyedikként tudott befordulni az első kanyarba Pasini, Kallio és Koyama mögött, Gábor mögött pedig Lüthi motorozott. Julian Simon viszont pár kanyarral később már mehetett is zuhanyozni, mivel eldobta a vasat. Talma nem sokáig időzött a negyedik helyen, hanem gyorsan feljött Kallio mögé, magával húzva Lüthit is.
A finn Kallio még az első kör vége előtt átvette a vezetést, Gábor pedig egy fantasztikus előzést bemutatva feljött másodiknak. Tóth Imi sajnos nem mutatott be ekkor ilyen mutatványokat, hiszen csak a 26. helyen volt a kör végén.
Az élen a két KTM megpróbált kicsit nagyobb tempót diktálni és lelépni a mezőnytől, de Lüthi ezt érzékelve feljött Pasini elé a harmadik helyre, hogy üldözőbe vegye Talmáékat. Két körrel később féktávon már be is akart szúrni a magyar versenyző mellé, de ekkor még nem sikerült neki az előzés.
Talma pár kanyarral később kihasználta a lehetőséget, amit Kallio nyitott számára egy szélesebb kanyarvétellel és az élre állt. De Kallio és Lüthi nem sokáig hagyta pihenni az élen, a svájci át is vette a vezetést, sőt, magával húzta a finnt is. Pasini is bejött Gábor elé.
Az élen motorozó négyes mögött majd egy másodpercre voltak leszakadva az üldözők, az élükön Hector Faubellel, majd Poggiali és az időmérőn remekelt Koyama és Simoncelli következett. Az élen időközben megváltozott a sorrend és Pasini vezette a mezőnyt, de Gábor is maga mögé utasította Luthit. Az üldözők a nagy kavarodásban teljesen felzárkóztak a vezetőkre.
Talma ismét az élre állt, majd nem sokkal később Lüthivel került testközeli szituációba, de a vakmerő Pasini is igen közel került Gáborhoz. Közben az élen tízes vezető boly alakult ki, ami a 9. körben egy versenyzővel csökkent, miután Simoncelli hatalmasat bukott. Nem sokkal ezután Gábor beszúrt Pasini mellé és ismét vezette a versenyt, de a célegyenes végén az olasz visszavette az elsőséget, majd Kallio egy kettős manőverrel mindkettejüket megelőzte.
Talma mellett Faubel és Koyama is elment, így visszaesett a hatodik helyre, de két körrel később ismét negyedik volt. Az élen viszont Kallio és Lüthi kicsit megléptek az üldözőktől, ami számszerűen 0.962 másodpercet jelentett. Talma Pasinit megelőzve nagyobb tempóra kapcsolt, hogy elkapja a kettőst, de ez meg is bosszulta magát, mivel a 14. körben a pálya utolsó szakaszán nagyott bukott, és ezzel minden esélye elúszott a győzelemre, ami a mutatott teljesítménye alapján benne volt.
A 16. körben a célegyenesben Lüthit dobta le a motorja, majd Sergio Gadea először a svájci lábát kapta el, utána pedig motorján is áthajtott. A két rommá tört motor miatt leintették a versenyt, s mivel a versenyzők megtették a megfelelő mennyiségű kört (80% szükséges), befejezettnek is tekintették. A leintés után Mika Kallio érezhette magát a győzelem boldog tulajdonosának, a bukás ellenére Lüthi lett a második (bár sérülése miatt nem állhatott fel a dobogóra) és Faubel a harmadik. Tóth Imre végül a 21. helyen zárt.
![]() |
A MotoGP-ben az olasz Valentino Rossinak legalább még egy hetet várnia kell, hogy világbajnok legyen, ugyanis a címvédő bukott az elitkategóriában.
125 kcm:
1. Kallio (finn, KTM) 30:10.854 p
2. Lüthi (svájci, Honda) 30:10.965
3. Faubel (spanyol, Aprilia) 30:12.371
...21. Tóth Imre (Aprilia) 30:58.841
Talmácsi Gábor (KTM) a 14. körben kiesett.
Az összetett állása:
1. Lüthi 164 pont
2. Kallio 161
3. Talmácsi 120
4. Simoncelli (olasz, Aprilia) 117
5. Pasini (olasz, Aprilia) 111
6. Lai (olasz, Honda) 104
...25. Tóth 7
250 kcm:
1. Aojama (japán, Honda), 43:52.454
2. Pedrosa (spanyol, Honda) 43:57.767
3. Stoner (ausztrál, Aprilia) 44:00.235
Az állás:
1. Pedrosa 226
2. Stoner 163
3. Dovizioso (olasz, Honda) 144
MotoGP:
1. Capirossi (olasz, Ducati) 43:30.499
2. Biaggi (olasz, Honda) 43:31.978
3. Tamada (japán, Honda) 43:46.726
Az állás:
1. Rossi (olasz, Yamaha) 261
2. Biaggi 149
3. Edwards (amerikai, Yamaha) 133
A vb-sorozatból még öt verseny van hátra. A következő futamot egy hét múlva rendezik a malajziai Sepangban.
(MotoGP.hu)
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.