Talmácsi Gábor egy plusz egyéves szerződést kötött a RedBull KTM csapatával, s így jövőre hivatalos gyári pilótaként indul a gyorsasági motoros világbajnokság 125 kcm-es géposztályában.

Tovább>>>
Véget ért a tárgyalások, mérlegelések időszaka és megszületett a döntés, hogy hol folytatja tovább Talma 2005-ben. A Malagutival elért kimagasló teljesítményére kivétel nélkül mindenki felfigyelt, így nagyon sok ajánlatot kapott a folytatáshoz.
Végül a RedBull KTM csapat felkérését elfogadva, aláírta 1+1 évre szerződését, mint hivatalos, gyári pilóta. A szerződés feljogosítja Talmát, hogy a 2005-ös szezon után választhasson, marad a 125 köbcentiben, vagy vált és feljebb lép a 250-be, szintén mint gyári pilóta.
És, hogy mennyire akarta a csapat, hogy Talmácsi az ő versenyzőjük legyen? Annyira, hogy inkább indítottak még egy csapatot, csakhogy Gábort magukénak tudhassák (hiszen már tudvalevő volt, hogy marad Mika Kallio, és korábban már Julian Simonnal is előszerződést kötöttek). Talma csapattársa Anthony West lesz, aki a 250-es géposztályban indul majd (a KTM ott is elindít egy projektet). Két motor, és az igen nagy szaktekintélynek számító Harald Bartol főmérnök áll majd Gábor rendelkezésére.
"Minden évben azt mondtuk, hogy jó lesz, de ez lesz a legjobb" - mondta a 23 éves Talmácsi, aki az idén a Malagutival 43 pontot szerzett, s ezzel a 17. helyen végzett a vébén. "Nagyon örülök, hogy a RedBull KTM hivatalos pilótája leszek. Maximálisan bízom a csapatban, és véleményem szerint nem tesznek majd különbséget a pilóták között - osztrák versenyző nincs -, ők világbajnokok akarnak lenni 2005-ben! Ennél jobban nem választhattunk volna! Célom az, hogy a magyar himnusz legyen a sláger a világbajnokságon!"
Harald Bartol nyilatkozata: "Nagyon örülök, hogy Talmácsi Gábor aláírta velünk a szerződést, és már nagyon várom, hogy vele dolgozzam. Jól képzett, tudatos, precíz pilótának tartom. Biztos vagyok benne, hogy nagyon jó szezon áll előttünk Gáborral, ráadásul jövőre már a KTM készen áll arra, hogy világbajnok lehessen!"
Stefano Favaro, Talma menedzserének nyilatkozata: "Szokás szerint, az egyik legnagyobb feladatom az volt, hogy feltérképezzem a lehetőségeket Gábor számára. Ezeknél a legfontosabb szempont elsősorban az, hogy milyenek az adott technikai feltételek. Érzésem szerint a Malagutival is jól választottunk annak idején, mert ahogy Gábor felhozta a gépet - szinte a semmiből -, mindenki ráfigyelt. Nagyon sok ajánlatot kaptunk, de a döntéssel az utolsó pillanatig vártunk, mert tudtuk, hogy meglesz a gyümölcse. Mindenkinek megvolt már a szerződése 2005-re, csak nekünk nem. És akkor a KTM olyan ajánlatot tett, amit nem lehetett visszautasítani. Azt gondolom, fogunk mi még örömkönnyeket hullatni jövőre!"
Talma és Stefano egyébként most érkezett haza Olaszországból, ahol megköszönték a Semprucci Malaguti Teamnek az évet. A csapatfőnök sok sikert kívánt Gábornak, hiszen jól tudja, nagyon szép jövő áll még előtte. Az olasz sportújságok, szakvélemények alapján Talmácsi Gábor az egyik legesélyesebb jövőre a vb-címre.
[origo]
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.